img
img
An Evaluation of the Concepts and Problems of Philosophy of Religion in terms of Teaching Religion: A Study into the Units of Philosophy of Religion and Religious Concepts in the Programs of Teaching Philosophy     
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Aytekin DEMİRCİOĞLU Prof. Dr. Aytekin DEMİRCİOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Din öğretimi, eğitim sistemimiz açısından çoğu zaman problematik bir bakış açısıyla ele alınmıştır. Osmanlının yükselme döneminde vakıflar ve medreseler aracılığıyla oldukça başarılı bir şekilde yürütülen din eğitimi, Devlet-i Âli’nin gerilemeye başlamasıyla birlikte bu başarısını sistematik bir şekilde kaybetmeye başlamıştır. Cumhuriyetin ilanı ve tevhid-i tedrisat ile birlikte, devletin uhdesine geçen din eğitiminin arzu edilen başarıyı yakaladığı söylenemez. Genç rejimin Osmanlının hemen hemen tüm mirasına reddedici bir tutumla yaklaşmasından din eğitimi de payına düşeni almış ve uzun süre müstakil bir biçimde öğretim programlarına girmeyi başaramamıştır. Bu tutumdan felsefe dersi programları da aynı şekilde etkilenmiştir. Din felsefesi ünitesine ve dini kavramlara, uzun süre felsefe öğretim programlarında yer verilmemiştir. Bu çalışmada, cumhuriyet döneminde hazırlanan yedi adet felsefe öğretim programındaki din felsefesi ünitelerinin ve dini kavramların izi sürülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı WJEIS JOURNAL OF EDUCATIONAL AND INSTRUCTIONAL STUDIES
Dergi ISSN 2146-7463
Dergi Tarandığı Indeksler Ebsco, Index Copernicus, Asos, University of Cambridge, Arastirmax, Akademiz Dizin
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 02-2014
Cilt No 4
Sayı 1
Sayfalar 80 / 88
Makale Linki http://www.wjeis.org/FileUpload/ds217232/File/10a.demircioglu.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 1

Paylaş