Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Din öğretimi, eğitim sistemimiz açısından çoğu zaman problematik bir bakış açısıyla ele alınmıştır. Osmanlının yükselme döneminde vakıflar ve medreseler aracılığıyla oldukça başarılı bir şekilde yürütülen din eğitimi, Devlet-i Âli’nin gerilemeye başlamasıyla birlikte bu başarısını sistematik bir şekilde kaybetmeye başlamıştır. Cumhuriyetin ilanı ve tevhid-i tedrisat ile birlikte, devletin uhdesine geçen din eğitiminin arzu edilen başarıyı yakaladığı söylenemez. Genç rejimin Osmanlının hemen hemen tüm mirasına reddedici bir tutumla yaklaşmasından din eğitimi de payına düşeni almış ve uzun süre müstakil bir biçimde öğretim programlarına girmeyi başaramamıştır. Bu tutumdan felsefe dersi programları da aynı şekilde etkilenmiştir. Din felsefesi ünitesine ve dini kavramlara, uzun süre felsefe öğretim programlarında yer verilmemiştir. Bu çalışmada, cumhuriyet döneminde hazırlanan yedi adet felsefe öğretim programındaki din felsefesi ünitelerinin ve dini kavramların izi sürülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | WJEIS JOURNAL OF EDUCATIONAL AND INSTRUCTIONAL STUDIES |
Dergi ISSN | 2146-7463 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Ebsco, Index Copernicus, Asos, University of Cambridge, Arastirmax, Akademiz Dizin |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 02-2014 |
Cilt No | 4 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 80 / 88 |
Makale Linki | http://www.wjeis.org/FileUpload/ds217232/File/10a.demircioglu.pdf |