Yazarlar |
Doç. Dr. Mustafa Öztürk AKCAOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Zeki Arsal
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, Guyton ve Wesche (2005) tarafından geliştirilmişolan Çokkültürlü Yeterlik Ölçeğini (Multicultural Efficacy Scale) Türkçe’yeuyarlamak ve ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapmaktır. Çalışmagrubu 589 öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışma sürecinde öncelikleölçeğin dilsel eşdeğerliği ile ilgili çalışmalar yapılmıştır. Daha sonra,Açımlayıcı ve Doğrulayıcı Faktör Analizleri gerçekleştirilmiştir. Açımlayıcıfaktör analizi sonucunda, 31 maddenin üç alt boyut altında toplandığıve toplam varyansın %43’ünü açıklayan bir yapı oluştuğu görülmüştür.Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda ise 26 maddeden ve üç alt boyuttan(çokkültürlü deneyim, tutum ve özyeterlik) oluşan modelin iyi uyum verdiğigörülmüştür (RMSEA= ,37, NNFI= ,95, GFI= ,90, CFI= ,96, SRMR=,49). Araştırma sonuçları, Çokkültürlü Yeterlik Ölçeğinin Türkçe formunungeçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğunu ve bilimsel araştırmalardakullanılabileceğini göstermektedir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2018 |
Cilt No | 26 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 261 / 270 |
Makale Linki | http://79.123.169.199/ojs/index.php/Kefdergi/article/view/2082/662 |