Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada İbn Haldun’un insan düşüncesi bağlamında eğitim–öğretim hakkındaki görüşleri anlatılmaya çalışılmıştır. Onun eğitim–öğretim hakkındaki görüşlerinin çoğu günümüzde hala geçerliliğini korumaktadır. İbn Haldun, çağını aşan bir şekilde toplumsal olaylara ve kurumlara modern bir sosyolog gibi yaklaşmıştır. O, siyaset, ekonomi, din ve eğitim gibi kurumları “umranın tabii birer olayı” olarak yorumlamış ve birer olgu olarak ele almıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | World Conference on Educational and Instructional Studies |
Kongre Tarihi | 07-11-2012 / 09-11-2012 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Antalya |