img
img
İbn Haldun da İnsan Tasavvurunun Eğitime Yansıması    
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Aytekin DEMİRCİOĞLU Prof. Dr. Aytekin DEMİRCİOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmada İbn Haldun’un insan düşüncesi bağlamında eğitim–öğretim hakkındaki görüşleri anlatılmaya çalışılmıştır. Onun eğitim–öğretim hakkındaki görüşlerinin çoğu günümüzde hala geçerliliğini korumaktadır. İbn Haldun, çağını aşan bir şekilde toplumsal olaylara ve kurumlara modern bir sosyolog gibi yaklaşmıştır. O, siyaset, ekonomi, din ve eğitim gibi kurumları “umranın tabii birer olayı” olarak yorumlamış ve birer olgu olarak ele almıştır.
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı World Conference on Educational and Instructional Studies
Kongre Tarihi 07-11-2012 / 09-11-2012
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Antalya
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 5

Paylaş