img
Müzik Öğretmen Adaylarının Çokkültürlü Deneyim, Tutum ve İnançları     
Yazarlar
Zeki Arsal
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Türkiye
Mine Devrim Mumcu Arsal
Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Mustafa Öztürk AKCAOĞLU Doç. Dr. Mustafa Öztürk AKCAOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada müzik öğretmen adaylarının çokkültürlü deneyim, tutum ve inançları araştırılmıştır. Araştırma, Türkiye'nin Batı Karadeniz Bölgesi'nde yer alan bir üniversitenin Müzik Öğretmenliği programında öğrenim gören 91 öğretmen adayı ile yapılmıştır. Araştırmanın verilerini toplamak için Guyton ve Wesche (2005) tarafından geliştirilen Çokkültürlü Yeterlilik Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulguları müzik öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitimle ilgili olumlu tutum ve inanca sahip olduklarını ortaya koymuştur. Ayrıca araştırma sonuçları, müzik öğretmen adaylarının cinsiyetlerine göre çokkültürlü deneyim, tutum ve inanç düzeyleri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olmadığını ortaya koymuştur. Ancak sınıf düzeylerine göre anlamlı bir fark vardır. Müzik öğretmenliği eğitim programları öğretmen adaylarının çokkültürlü tutum ve inançlarını geliştirici biçimde düzenlenmelidir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1303-0493
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2017
Cilt No 17
Sayı 1
Sayfalar 17 / 31
Makale Linki http://dergipark.ulakbim.gov.tr/aibuefd/article/viewFile/5000211980/5000180797
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5
Google Scholar 13

Paylaş