img
Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Belirlenmesi: Bir Durum Çalışması     
Yazarlar
İhsan Yılmaz
Doç. Dr. Ramazan ALABAŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bireyler toplum içerisindeki konumlarına ve sahip oldukları statülerine göre olumlu ya da olumsuzyönde algılanmaktadır. Bu algılanma, değerlendirilme ve görüşler saygınlıklarıyla da ilişkilidir. Buaraştırmanın temel amacı okul yöneticilerinin saygınlıklarının çeşitli açılardan incelenmesidir.Araştırmada okul yöneticilerinin saygınlıkları okul yöneticileri, öğretmenler ve velilerin görüşleridoğrultusunda ortaya konulmuştur. Araştırma nitel araştırma metodolojisine uygun olarak çoklu durumçalışması yaklaşımı ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerindenmaksimum çeşitlilik örneklemesi ile belirlenmiştir. Çalışma Kastamonu’da farklı kademelerde ve farklısosyoekonomik düzeye sahip yerlerde bulunan toplam 29 okuldaki 36 okul yöneticisi, 33 öğretmen ve 33velinin katılımı ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formları yardımıylatoplanmıştır. Araştırmanın verileri betimsel analiz ve içerik analizi yaklaşımları ile çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda okul yöneticilerinin yarısına yakınının kendisini toplumda ve çalıştığı kurumdasaygın gördüğü, öğretmenlerin yarıdan fazlasının okul yöneticilerini toplumda saygın görmediği, velilerinise okul yöneticilerinin toplumda saygın bir yeri olduğunu düşündükleri ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı İlköğretim Online
Dergi ISSN 1305-3515
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2019
Cilt No 18
Sayı 4
Sayfalar 2128 / 2146
Doi Numarası 10.17051/ilkonline.2019.640615
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/doi/10.17051/ilkonline.2019.640615
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Google Scholar 7
Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Belirlenmesi: Bir Durum Çalışması

Paylaş