Yazarlar |
Doç. Dr. Ramazan ALABAŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Selman Tunay KAMER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Her toplumda dönemsel olarak farklı önem düzeyine sahip olsa da toplumsal hayatta istenilen özelliklere sahip olmaları arzulanan faydalı vatandaşların küçük yaşlardan itibaren bilgi, beceri ve değerler ile yetiştirilmesine çaba harcanmıştır. Bu çaba, ailede ve okulda yetişkinlerin doğrudan eğitme-öğretme faaliyetleri yanında farklı türden basılı, işitsel, görsel kaynaklar aracılığı ile bireyleri çepeçevre kuşatmaktadır. Bu basılı kaynaklardan birisi de farklı boyutları ile bireyin gelişimini amaçlayan ve güncellik ile bağlantılar kuran çocuk dergileridir. Bu araştırmada ülkemizde 21 Haziran 1945 yılında yayın hayatına başlamış olan "Afacan Çocuk Gözü" adlı çocuk dergisinin tanıtımı yapılmış ve çocuk eğitimine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Tarihsel araştırma niteliğindeki bu araştırma tarama modelinin genel tarama çeşidinde yürütülmüştür. Derginin Ankara Milli Kütüphane'de bulunan bütün koleksiyonu ve özel sayıları nitel yaklaşımla incelenmiştir. Verilerin analizinde ise doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre "Afacan Çocuk Gözü" dergisinde erdemli davranış oluşturma ve iyi vatandaş yetiştirme konularına ağırlık verilmiştir. Yazılar görsellerle okuyucuya sunulmuş, kendilerinden beklenilen davranışların neler olduğunun bildirilmesi, Türklük bilinci ve içinde yaşanılan ülkeyi sevip koruma noktasında yoğunlaşan vatandaş yetiştirme düşüncesi ile hareket edilmiştir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkish Studies |
Dergi ISSN | 1308-2140 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2016 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 77 / 92 |
Doi Numarası | 10.7827/TurkishStudies.9273 |
Makale Linki | http://www.turkishstudies.net/DergiTamDetay.aspx?ID=9273 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 6 |
Google Scholar | 23 |