Yazarlar (2) |
![]() Gazi Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
ÖZET Eğitim kurumlarının temel amacı toplumdaki bireyleri eğiterek onları topluma yararlı hale getirmektir. Toplumlarda eğitim kurumları genellikle okul olarak adlandırılmaktadır. Okullarda, öğrencilere toplumun ve bireyin ihtiyaçlarına göre önceden hazırlanan programlar doğrultusunda öğretim faaliyetleri yapılmaktadır. Bu araştırma, ilköğretim kurumlarında görev yapan Sosyal Bilgiler öğretmenlerinin uygulanmakta olan sosyal bilgiler programına ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlanmıştır. Betimsel bir çalışma olarak düşünülen bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Bu amaçla Demirel (2004) ve Erden’in (2005)“Hedef Değerlendirme Ölçekleri” nden yararlanılarak araştırmacılar tarafından anket soruları oluşturulmuş, alınan uzman görüşleri sonucunda durumun derinlemesine incelenmesi sonucu çıkmış ve geliştirilen anket formu yarı yapılandırılmış görüşme formuna dönüştürülmüştür. Veriler farklı illerde (farklı gelişmişlik düzeyine sahip) görev yapan, farklı mesleki deneyime sahip sosyal bilgiler derslerini yürütmekte olan 20 öğretmen ile görüşmeler sonucunda toplanmıştır. Veriler, içerik ve söylem analizleri yanında betimsel analiz teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarının uygulayıcıların sosyal bilgiler eğitim programına bakış açılarını göstermesi, mevcut durumun ortaya çıkarılması, teori ve pratikteki uyum belirlenerek, çözüm önerileri sunulması ve öğretim sürecinde program geliştirme çalışmalarında kullanılması, değerlendirilmesi açısından önemli olduğu düşünülmektedir. Anahtar Sözcükler: ilköğretim, sosyal bilgiler, öğretim programı, program değerlendirmeProgram geliştirme Ertürk’e göre (Korkmaz, 2007: 3 … |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 1. Ulusal İlköğretim Kongresi |
Kongre Tarihi | 15-11-2007 / 17-11-2007 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Ankara |