img
img
Sınıf Yönetimi Dersinin Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimi Tutum ve İnançları Üzerindeki Etkisi      
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Mustafa Öztürk AKCAOĞLU Doç. Dr. Mustafa Öztürk AKCAOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Zeki Arsal
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı, çokkültürlü eğitim uygulamasının öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitim ile sınıf yönetimi tutum ve yeterlikleri üzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaçla, araştırmada ön test - son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmada, deney grubunda çokkültürlü eğitim ile ilgili teorik konular ve etkinlikler Banks'in içerik birleştirme boyutuna uygun olarak sınıf yönetimi dersinin içeriği ile birleştirilerek aktarılmıştır. Deney sürecinde gerçekleştirilen çokkültürlü eğitim uygulaması 10 hafta devam etmiş ve uygulama sürecinin 8. haftasında birebir görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Batı Karadeniz Bölgesinde yer alan bir üniversitenin eğitim fakültesinde Sosyal Bilgiler Öğretmenliği anabilim dalında 3. Sınıf düzeyinde öğrenim görmekte olan 52 öğretmen adayı oluşturmuştur. Deney ve kontrol grupları Sosyal Bilgiler Öğretmenliği anabilim dalında yer alan 3 farklı grup içerisinden rastgele yöntemle belirlenmiştir. Araştırmada deney grubu 26, ve kontrol grubu 26 öğretmen adayından oluşmuştur. Deney ve kontrol gruplarındaki öğrenci sayısı, öğretim ortamı ve araştırmanın değişkenleri olan çokkültürlü eğitim tutum ve yeterlikleri ile sınıf yönetimine yönelik tutum ve inançlar açılarından denkleştirilmiştir. Çalışmada, nicel verilerin toplanmasında araştırmacı tarafından Türkçeye uyarlanan Çokkültürlü Yeterlik Ölçeği (Multicultural Efficacy Scale), Sınıf Yönetimine Yönelik Tutumlar ve İnançlar Envanteri ve Empatik Eğilim Ölçeği kullanılmıştır. Nitel veriler ise açık uçlu soruların yer aldığı yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın deney sürecinde öncelikle belirlenen ölçme …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 27th International Conference on Educational Sciences
Kongre Tarihi 18-04-2018 / 22-04-2018
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Antalya
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 17
Google Scholar 3

Paylaş