img
img
The Relationship Between Multicultural Efficacies and Social Desirability Levels of Religious Culture and Ethics Teacher Candidates    
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Mustafa Öztürk AKCAOĞLU Doç. Dr. Mustafa Öztürk AKCAOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
“Çokkültürlülük her ne kadar toplumsal yapıda yer alan bütün kurumları etk lese de en çok etk led ğ alanların başında eğ tm gelmekted r. Bu çalışma lah yat fakültes nde öğren m gören öğretmen adaylarının çokkültürlü eğ t me yönel k deney mler, tutumları, yeterl kler ve görüşler ile sosyal arzulanırlık düzeyleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu uygun örneklem yöntemi ile seçilen bir devlet üniversitesinin ilahiyat fakültesinde öğrenim görmekte olan 289 din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmen adayı oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında Çokkültürlü Yeterlik Ölçeği ve Marlowe-Crowne Sosyal Arzulanırlık Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının çokkültürlü deneyimler anlamında mevcut 5 maddenin sadece birincisinde ara sıra seçeneğini tercih ettikleri, diğer maddelerde ise nadiren veya hiçbir zaman tercihlerinde bulundukları ortaya çıkmıştır. Araştırma bulguları katılımcıların çokkültürlü tutum, yeterlik ve deneyimlerinin orta düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. Öğretmen adaylarının çokkültürlü öğretim ile ilgili en güçlü inançlarına ilişkin madde analiz sonuçları katılımcıların en fazla asimilasyona yönelik inancı temsil eden cümleyi seçtiklerini ortaya koymuştur. Öğretmen adaylarının sosyal arzulanırlık düzeylerine ilişkin betimsel istatistikler ise katılımcıların büyük çoğunluğunun orta düzeyde bulunduğunu göstermiştir, Araştırma sonuçları katılımcıların çokkültürlü deneyimleri ile tutum ve yeterlik düzeyleri arasında zayıf düzeyde ve pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğunu; çokkültürlü tutum ve yeterlikleri arasında da zayıf düzeyde ve pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğunu …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 8. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi
Kongre Tarihi 25-03-2021 / 27-03-2021
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Uşak
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 2

Paylaş