img
Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının Uygulanması   
Yazarlar
Doç. Dr. Ayşe Feray ÖZBAL Doç. Dr. Ayşe Feray ÖZBAL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Mustafa Sağlam
Serap Cavkaytar
Anadolu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırma, ortaokul beşinci sınıf beden eğitimi ve spor dersindefarklılaştırılmış öğretim yaklaşımının uygulanabilirliğini ortayakoymayı amaçlamaktadır. Bu nedenle araştırma eylem araştırmasıolarak desenlemiştir. Araştırma, 5. sınıf beden eğitimi ve spordersinde uygulanmıştır. Uygulama tüm sınıfta gerçekleştirilmiş;ancak belirlenen 8 odak öğrencinin verileri daha yoğun olarakkullanılmıştır. Araştırmada farklılaştırılmış öğretim yaklaşımındakullanılan “merkezler” ve “istasyon” stratejilerindenyararlanılmıştır. Araştırmada, nitel veriler “video kayıtları”,“yansıtıcı günlük”, “öğrenci günlükleri”, “yarı yapılandırılmışgörüşmeler” ile nicel veriler de “Beden Eğitimi Dersi TutumÖlçeği” yoluyla toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde “SPSS forWindows 22” paket programından yararlanılmış, nitel verilerde isebetimsel analiz uygulanmıştır. Yapılan nicel analizler sonucundaöğrencilerin “beden eğitimi ve spor dersi” ne yönelik tutumlarındason test puanlarının öntest puanlarına göre anlamlı olarak arttığıgözlenmiştir. Nitel verilerden elde edilen sonuçlar incelendiğindeise derse etkin katılımın sağlandığı, hareket sayısının arttığı,sosyalleşme ve grupla çalışma alışkanlığının kazanıldığı, bağımsızbir şekilde çalışmanın öğrenildiği ve sınıf kurallarına uyulduğusonuçlarına ulaşılmıştır. Bunların yanı sıra öğrencipaylaşımlarının ve sorumluluk bilincinin arttığı gözlenmiş veöğrencilerin farklılıklara karşı saygı göstermeleri gerektiğikonusunda olumlu tutum geliştirdikleri görülmüştür. Ayrıca ürünve süreç değerlendirmesinden yararlanılmasının olumlu sonuçlaryarattığı ve süreç değerlendirmenin sonraki derslerinplanlanmasında olumlu katkılar sağladığı görülmüştür.Bu araştırmanın sonucunda beden eğitimi ve spor dersindefarklılaştırılmış öğretimin uygulanabileceği ve öğretim sürecininfarklı stratejiler kullanılarak düzenlenebileceği ortaya çıkmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Egitim ve Bilim-Education and Science
Dergi ISSN 1300-1337
Dergi Tarandığı Indeksler SSCI
Dergi Grubu Q4
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2019
Cilt No 44
Sayı 200
Sayfalar 291 / 312
Doi Numarası 10.15390/EB.2019.8085
Makale Linki http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/8085
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Beden Eğitimi ve Spor Dersinde Farklılaştırılmış Öğretim Yaklaşımının Uygulanması

Paylaş