Yazarlar |
Doç. Dr. Ayşe Feray ÖZBAL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Mustafa Sağlam
|
Serap Cavkaytar
Anadolu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırma, ortaokul beşinci sınıf beden eğitimi ve spor dersindefarklılaştırılmış öğretim yaklaşımının uygulanabilirliğini ortayakoymayı amaçlamaktadır. Bu nedenle araştırma eylem araştırmasıolarak desenlemiştir. Araştırma, 5. sınıf beden eğitimi ve spordersinde uygulanmıştır. Uygulama tüm sınıfta gerçekleştirilmiş;ancak belirlenen 8 odak öğrencinin verileri daha yoğun olarakkullanılmıştır. Araştırmada farklılaştırılmış öğretim yaklaşımındakullanılan “merkezler” ve “istasyon” stratejilerindenyararlanılmıştır. Araştırmada, nitel veriler “video kayıtları”,“yansıtıcı günlük”, “öğrenci günlükleri”, “yarı yapılandırılmışgörüşmeler” ile nicel veriler de “Beden Eğitimi Dersi TutumÖlçeği” yoluyla toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde “SPSS forWindows 22” paket programından yararlanılmış, nitel verilerde isebetimsel analiz uygulanmıştır. Yapılan nicel analizler sonucundaöğrencilerin “beden eğitimi ve spor dersi” ne yönelik tutumlarındason test puanlarının öntest puanlarına göre anlamlı olarak arttığıgözlenmiştir. Nitel verilerden elde edilen sonuçlar incelendiğindeise derse etkin katılımın sağlandığı, hareket sayısının arttığı,sosyalleşme ve grupla çalışma alışkanlığının kazanıldığı, bağımsızbir şekilde çalışmanın öğrenildiği ve sınıf kurallarına uyulduğusonuçlarına ulaşılmıştır. Bunların yanı sıra öğrencipaylaşımlarının ve sorumluluk bilincinin arttığı gözlenmiş veöğrencilerin farklılıklara karşı saygı göstermeleri gerektiğikonusunda olumlu tutum geliştirdikleri görülmüştür. Ayrıca ürünve süreç değerlendirmesinden yararlanılmasının olumlu sonuçlaryarattığı ve süreç değerlendirmenin sonraki derslerinplanlanmasında olumlu katkılar sağladığı görülmüştür.Bu araştırmanın sonucunda beden eğitimi ve spor dersindefarklılaştırılmış öğretimin uygulanabileceği ve öğretim sürecininfarklı stratejiler kullanılarak düzenlenebileceği ortaya çıkmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SSCI, AHCI, SCI, SCI-Exp dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Egitim ve Bilim-Education and Science |
Dergi ISSN | 1300-1337 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SSCI |
Dergi Grubu | Q4 |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 10-2019 |
Cilt No | 44 |
Sayı | 200 |
Sayfalar | 291 / 312 |
Doi Numarası | 10.15390/EB.2019.8085 |
Makale Linki | http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/8085 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |