Yazarlar |
Doç. Dr. Eray AKTEPE
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Şehirlerde yaşanan nüfus yoğunluğunun artışı ve kent formunun gelişimi ve büyümesi kentsel ulaşım sistemlerinin ve yolcu taşıma hizmetlerinin örgütlenmesinin kent hizmetleri içerisinde önemli bir yere sahip olmasına neden olmuştur. Kentlerde meydana gelen nüfus artışıile birlikte toplum nezdinde oluşan kentsel toplu taşıma hizmet taleplerinin sağlanmasındayaşanan kamu yetersizlikleri beraberinde küçük girişimcilik kesiminin dâhil olduğu farklı biryolcu taşıma hizmet örgütlenmesini getirmiştir. Çalışma ile özel kentsel girişimcilerininulaşım hizmet sürecine girişini başlatan ve bu bağlamda kent içi ulaşım hizmetini kamusorumluluğunda olan bir hizmet olmaktan çıkartan unsurların ve tarihsel bağlamda otobüsulaşım hizmetlerinin sunumu üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma,İlhan Tekeli’nin kentsel ulaşım analizleri ışığında, özel hizmet sunumunun meşrulaşmasınınaltında yerel yönetimlerin ancak böylelikle hizmet verebilir hale gelmesi tezini ileri sürmektedir. Kent içi özel toplu taşıma işletmeciliğinin tarihsel süreç içinde meşruiyet kazanması,kamunun toplumun ulaşım ihtiyaç ve taleplerini yerine getirememesi nedeniyle işlevsellikkazanması ile başlayıp adeta kent içi ulaşım örgütlenmesinin bir uzvu haline gelmesi ilesonuçlanan bir hal almıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İdealkent |
Dergi ISSN | 1307-9905 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2020 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 29 |
Sayfalar | 432 / 453 |
Doi Numarası | 10.31198/idealkent.684276 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/doi/10.31198/idealkent.684276 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |
Google Scholar | 3 |