Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın temel amacı, sosyal hizmetlere ilişkin karar alma, sevk, idare ve sunumunda yer alan merkezi ve yerel birden fazla kamu örgütlenmesinin varlığının, hizmetin etkinliği, verimliliği ve kalitesini olumsuz etkileyen bir karmaşıklığı mı yoksa koordinasyon, iş birliği ve eşgüdüm sayesinde katılımcı bir yönetim mekanizmasını mı ifade ettiğini bulma çabasıdır. Bu amaçla, Kastamonu ili merkez ve ilçelerini kapsayan alan araştırmasında sosyal hizmete yönelik; planlama, koordinasyon ve iş birliği, insan kaynakları/ personel, bütçe ve denetim ile ilgili anket tekniği ile elde edilen veriler; nitel araştırma yöntemi içerisinde betimleyici (yorumlayıcı) analiz metodu çerçevesinde orantısal olarak analiz edilmiştir. Araştırma neticesinde, Kastamonu’da sosyal hizmet sunumunda var olan mevcut çoklu aktörel yapının belirgin olmayan hizmet sunum alanlarının, hizmet tekrarı, hizmet yoksunluğu ve hizmetin en kolayının sağlanma temayülüne neden olduğu gözlemlenmiştir. Büyükşehir niteliği taşımayan illerde sağlanan sosyal hizmet sunumunda tüm ili kapsayıcı nitelikte olan il özel idaresi nezdinde oluşturulacak bir koordinasyon süreci hizmetin daha demokratik, etkin ve verimli sunulabilmesini sağlayacaktır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1308-5549 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 09-2022 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 186 / 213 |
Doi Numarası | 10.18074/ckuiibfd.1128950 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.18074/ckuiibfd.1128950 |