Yazarlar (3) |
![]() Uşak Üniversitesi, Türkiye |
![]() Erzincan Üniversitesi, Türkiye |
![]() Türkiye |
Özet |
Günümüzde kamusal hizmet alanında tüm dünyada teori ve uygulamada çok önemli ve köklü değişimler yaşanmaktadır. Bu değişimler; devlete bakış açısındaki değişme, yönetim ve hizmet anlayışında yerelleşme ve sivilleşme, özel kesimdeki yönetim mantığı ve tekniklerinin kamu yönetimine ve hizmetlerine uygulanması olarak kendini göstermektedir. Bu doğrultuda değişime uğrayan en önemli kamusal hizmetler arasında eğitim hizmetleri de yerini almaktadır. Türkiye’de eğitim hizmetlerinin yerelleşmesinin uygulanabilirliğini araştırma amacıyla hazırlanmış bu çalışmada mevcut teoriler ile eğitim hizmetlerinin yerelleşmesiyle ilgili uygulama sonuçları birleştirilmiştir. Böylece eğitim hizmetlerinin yerelleşmesi ile ortaya çıkması muhtemel olumlu ve olumsuz ekonomik, sosyal ve siyasal etkiler ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda yasal zemin, siyasi ortam, yerel yönetim birimlerinin teknik, idari ve mali kapasitesi, rant durumu, eşitlik endişesi gibi faktörler çerçevesinde Türkiye’de eğitim hizmetlerinin yerelleşmesi için gerekli altyapının varlığı da incelenmiştir. Söz konusu çalışmanın sonucunda Dünya’da eğitim alanında bir yerelleşme akımının olduğu fakat Türkiye özelinde eğitim hizmetlerinin yerelleşmesinin (özellikle devolüsyon seviyesinde ve belediyelerin sorumluluğunda) mevcut koşullar ve ele alınan kriterler açısından uygun olmadığı, küresel ölçekteki yerelleşme akımıyla paralellik göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | EconWorld2016@Barcelona |
Kongre Tarihi | 01-02-2016 / 03-02-2016 |
Basıldığı Ülke | İspanya |
Basıldığı Şehir | Barselona |