img
Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi’ni Markalaştırmaya ve Marka Kimliğini Oluşturmaya Yönelik Bir Çalışma     
Yazarlar
Doç. Dr. Bahadır Çağrı BAYRAM
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Nadir Ersen
Artvin Çoruh Üniversitesi, Türkiye
İlker Akyüz
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışma kapsamında Kastamonu Üniversitesi (K. Ü.) Orman Fakültesinin markalaştırılması ve güçlü bir markanın sahip olacağı avantajlardan yararlanması hedeflenmektedir. Markalaşmaya giden yolda ilk adımlardan birisi marka kimliğinin oluşturulmasıdır. Dolayısıyla çalışmanın literatür kısmında markanın önemine değinilerek orman fakültesinin marka olması halinde potansiyel kazanımlarına vurgu yapılmıştır. Güçlü bir marka olmak için en başta etkili ve gerçekçi bir marka kimliğinin oluşturulması gerekmektedir. Bu bağlamda K. Ü. Orman Fakültesinin ülkemizdeki mevcut durumu paydaşlarla gerçekleştirilen görüşmelerle ve yapılan araştırmalar neticesinde ortaya konmuş olup, sonrasında fakülte bünyesindeki ilgililerle yapılan anket çalışmalarıyla zihinlerinde var olan marka algısı belirlenmiştir. Anket çalışmasında Aakerin marka kişiliği ölçeği kullanılmış olup, değişkenler kapsamında oluşturulan gruplar için t-testi, anova ve korelasyon analizi kullanılmış ve sonuçlar yorumlanmıştır. Neticesinde ise; K. Ü. Orman Fakültesinin alanında güçlü bir kurumsal marka ve etkili bir marka kimliğine sahip olması için yapılması gerekenler tespit edilmiş ve bu doğrultuda bir strateji önerilmiştir böylelikle markalaşmaya giden yolda ilk adımların atılmasına zemin hazırlanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Bartın Orman Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1302-0943
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2019
Cilt No 21
Sayı 1
Sayfalar 155 / 164
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/699242
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş