Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, Üniversite öğrencilerinin e-öğrenme ortamlarına ilişkin hazırbulunuşluk ve beklentilerini kesitsel tarama araştırması ile incelemektir. Özellikle günümüzde pandemi döneminin bir kurtarıcısı olarak görülen uzaktan eğitimde kurumların öğrenenlere hizmet sağlayacak alt yapılarını ve öğrenme yönetim sistemlerini hazırlamaları yeterli olmayıp, platformları kullanacak öğretmen öğrenenlerin bu öğrenim sistemine ne kadar hazır olduğunun belirlenmesi gerekmektedir. Kurumlar genellikle sistemin önemli bir bileşeni olan eğiticilerini özel eğitimler ile hazırlamakta ve yeterliliklerini geliştirmeleri için imkan sağlamaktadır. Bu sistemin önemli bir bileşeni olan ve sistemin başarısını direkt olarak etkileyenler ise öğrenenlerdir. Bu öğrenenlerin uzaktan öğretime bir başka ifade ile e-öğrenme ortamlarına ilişkin hazırbulunuşluklarının belirlenmesidir. Bu amaçla Gülbahar (2015) tarafından e-öğrenme süreçlerine ilişkin hazırbulunuşluk ve beklenti ölçeği kullanılmıştır. 2016-2018 eğitim öğretim güz döneminde toplam 1535 öğrenciden veri toplanmıştır. Öğrencilerin e-öğrenme ortamlarına yönelik hazırbulunuşluk ve beklentilerinin orta düzeyde olduğu bulunmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Online Journal of Mathematics,Science and Technology Education (OJOMSTE) |
Dergi ISSN | 2757-6353 |
Dergi Tarandığı Indeksler | |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2020 |
Cilt No | 1 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 1 / 16 |
Makale Linki | https://ojomste.com/index.php/1/article/view/2 |