Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı Eğitim Bilişim Ağı (EBA) 5. Sınıf Matematik Dersi Doğal Sayılar ve Doğal Sayılarda İşlemler ünitesine ilişkin öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesidir. Çalışmanın verileri 2018-2019 eğitim öğretim yılında Batı Karadeniz Bölgesinde bir üniversitenin eğitim fakültesi ilköğretim matematik öğretmenliği programında öğrenim gören son sınıf 38 öğretmen adayından ve 9 öğretmenden toplanmıştır. Karma araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, nitel veriler görüşmelerle, nicel veriler ise araştırmacılar tarafından geliştirilen değerlendirme dökümü (envanteri) ile toplanmıştır. Araştırmada son sınıf öğretmen adayları ve öğretmenler EBA’yı doğal sayılar ve doğal sayılarda işlemler ünitesinde kendi sunum içeriği, i. Konu anlatımı (video), ii. Bağlam, iii. Öğretim planı, iv. Tamamlayıcı diğer materyaller (oyun), v. Alıştırmalar, vi. Tarama testleri açısından değerlendirilmiştir. Hem öğretmen hem de öğretmen adayları Doğal sayılar alanında kullanılan öğretim materyallerini konu anlatımı, bağlam ve öğretim planında çok etkili olarak nitelendirirlerken öğretmen adayları öğretmenlerden oyun, alıştırma ve tarama testinde ayrışmışlar etkili olarak nitelendirmişlerdir. Anahtar Kelimeler: EBA, doğal sayılar ve işlemler, görsel İmgeler, eğitsel materyal |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi ISSN | 2651-4672 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2019 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 32 / 47 |
Makale Linki | dergipark.org.tr/tr/pub/usaksosbil/issue/51480/640268 |