img
img
Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının EBA İçerik İncelemesi:5. Snıf Sayılar Alt Öğrenme Alanı Doğal Sayılar Ünitesi   
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Güler TULUK Prof. Dr. Güler TULUK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Halil İbrahim AKYÜZ Doç. Dr. Halil İbrahim AKYÜZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı Eğitim Bilişim Ağı (EBA) 5. Sınıf Matematik Dersi Doğal Sayılar ve Doğal Sayılarda İşlemler ünitesine ilişkin öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin görüşlerinin incelenmesidir. Çalışmanın verileri 2018-2019 eğitim öğretim yılında Batı Karadeniz Bölgesinde bir üniversitenin eğitim fakültesi ilköğretim matematik öğretmenliği programında öğrenim gören son sınıf 38 öğretmen adayından ve 9 öğretmenden toplanmıştır. Karma araştırma yönteminin kullanıldığı bu çalışmada, nitel veriler görüşmelerle, nicel veriler ise araştırmacılar tarafından geliştirilen değerlendirme dökümü (envanteri) ile toplanmıştır. Araştırmada son sınıf öğretmen adayları ve öğretmenler EBA’yı doğal sayılar ve doğal sayılarda işlemler ünitesinde kendi sunum içeriği, i. Konu anlatımı (video), ii. Bağlam, iii. Öğretim planı, iv. Tamamlayıcı diğer materyaller (oyun), v. Alıştırmalar, vi. Tarama testleri açısından değerlendirilmiştir. Hem öğretmen hem de öğretmen adayları Doğal sayılar alanında kullanılan öğretim materyallerini konu anlatımı, bağlam ve öğretim planında çok etkili olarak nitelendirirlerken öğretmen adayları öğretmenlerden oyun, alıştırma ve tarama testinde ayrışmışlar etkili olarak nitelendirmişlerdir. Anahtar Kelimeler: EBA, doğal sayılar ve işlemler, görsel İmgeler, eğitsel materyal
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 2651-4672
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2019
Cilt No 12
Sayı 2
Sayfalar 32 / 47
Makale Linki dergipark.org.tr/tr/pub/usaksosbil/issue/51480/640268
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 12

Paylaş