Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Seçil TISOĞLU KAYA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Kadir Yücel KAYA
Türkiye |
Kürşat Çağıltay
Türkiye |
Özet |
Köy Enstitüleri, 20 yüzyılın başlarında Türkiye’de kurulan eğitsel bir seferberlik hareketidir (Türkoğlu, 2004). Köy Enstitütleri’nin temel amacı, iş içinde öğrenme metodu kullanılarak köylü çocuklarının kendi köylerinde öğretmen veya deneyimli bir meslek sahibi ve personel olarak çalışabilmeleri amacıyla yetiştirilmeleridir. Bu özgün yaklaşım, aktif olarak 1940-1954 yılları arasında uygulanmış olmasına rağmen, bu uygulama Türkiye’de önemli eğitsel, sosyal ve politik değisimlere yol açmıştır. Bu enstitülerde uygulanan temel öğretimsel metod iş içinde öğrenme yaklaşımına dayandırılmış olup, çocukların sosyal ve kültürel olarak yetiştirilmesi amaçlanmıştır. Tüm bu bağlamlar dahilinde, bu çalışmanı amacı, Köy Enstitüleri’nin öğretimsel metodolojisi, dersleri, araçları ve ortamının öğretim teknolojisi bağlamında incelenmesidir. Ayrıca bu çalışma, iş içinde öğrenme metodunun güncel eğitsel stratejiler ve yönelimler ile olan ilişkisi ile ilgili bir anlayış sunabilmeyi amaçlamaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1305-5429 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 04-2018 |
Cilt No | 14 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 463 / 480 |
Doi Numarası | 10.17860/mersinefd.364178 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/pub/mersinefd/issue/36659/364178?publisher=mersin?publisher=mersin?publisher=mersin?publisher=mersin |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 1 |