Yazarlar |
Serap Yetik
Pamukkale Üniversitesi, Türkiye |
Doç. Dr. Halil İbrahim AKYÜZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Salih Bardakcı
Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Güncel teknolojiler öğretim ortamları için pek çok farklı alternatifi de beraberinde getirmektedir.Mobil teknolojilerle birlikte daha da yaygınlaşan bu uygulamalar; öğretme-öğrenme süreçlerindeçeşitlilik ve etkililiği arttırmanın yanı sıra, çoklu bakış açıları ve nitelikli ortaklaşalık becerileri gibibilgi toplumu yetilerinin gelişimine de katkı sağlayabilmektedir. Dolayısıyla, öğretmen eğitimisürecinde de gerek bilgi toplumu becerileri ekseninde bir yenileşme sağlamak gerekse öğretmenadaylarına sınıf içi süreçlerde yeni teknolojileri işe koşmaya dönük beceriler kazandırmak içinönemli bileşenler haline gelmektedir. Araştırma bu bakışla, eğitim fakültelerinde görev yapmaktaolan öğretim üyelerinin yeni teknolojilere ilişkin farkındalıkları ve bunlardan öğretmeneğitiminde yararlanmaya ilişkin düşüncelerine odaklanmaktadır. Nitel bir desende yürütülenaraştırmanın verileri Türkiye’de üç devlet üniversitesinin eğitim fakültelerinde görev yapmaktaolan 25 katılımcıdan, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış bir “Öğretim ÜyesiGörüşme Formu” aracılığıyla elde edilmiş ve içerik analizleriyle çözümlenmiştir. Araştırmanınsonuçlarına göre, eğitim fakültesi öğretim üyelerinin yeni teknolojilere ilişkin farkındalıklarınınüç temel yapıtaşı medya, sosyal çevre ve akademik kaynaklardır. Eğitim-teknoloji ilişkisineyükledikleri anlamlar ise teknolojinin tamamlayıcı, tanımlayıcı ya da bütünleştirici olduğubiçimindedir. Hemen tümü teknolojinin genelde eğitim, özelde öğretmen yetiştirme süreçleri içinyararlı olacağı konusunda birleşmektedir. Ancak bu yararları elde edebilmek için teknolojikullanımında sadece altyapı sağlayan ve sorumluluğu öğretim elemanına bırakan bir düşünceninötesinde yeniliklerin fakültenin tüm dinamikleriyle harmanlandığı bir anlayış üzerindedurmaktadırlar. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-7758 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2020 |
Cilt No | 22 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 164 / 192 |
Makale Linki | http://dergipark.org.tr/tr/doi/10.17556/erziefd.615126 |