| Yazarlar (2) |
Doç. Dr. Harun ASLAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
|
Türkiye |
| Özet |
| Yoksulluk, yaşamın birçok farklı boyutunu içine alan çok boyutlu bir olgu olarak giderek daha fazla kavramsallaştırılmaktadır. Zira yoksunluklar yalnızca ekonomik göstergelerle sınırlı olmayıp aynı zamanda politik, sosyal, kültürel, fiziksel, psikolojik ve zihinsel sağlık boyutlarını da kapsamaktadır. Bu çalışmanın amacı yoksulluğun sadece parasal kaynaklarla değil sosyal ve kültürel olanaklara da sahip olunması gerektiğinden hareketle üniversite öğrencilerinin yaşadıkları çok boyutlu yoksulluğu ortaya koymaktır. Çalışmaya iki farklı üniversitenin sağlık bilimleri fakültelerindeki dört farklı bölümde eğitim gören 603 lisans öğrencisi katılım sağlamıştır. Çalışmada Amartya Sen’in kapasite yapabilirlik yaklaşımı, gençlerin değer verdikleri bir hayatı yaşama özgürlükleri ve fırsatları açısından etkilerini değerlendirmek amacıyla bir çerçeve olarak kullanılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan sosyodemografik özellikler formu ile Çok Boyutlu Öğrenci Yoksulluğu Ölçeği (51 madde) aracılığıyla toplanmıştır. Çalışma sonucunda anne ve baba eğitim seviyesinin, kardeş sayısının, eğitim görülen bölümün ve sınıf düzeylerinin öğrencilerin yaşadıkları çok boyutlu yoksulluk ve alt boyutları arasında nasıl değiştiği ortaya konmuştur. |
| Anahtar Kelimeler |
| Makale Türü | Özgün Makale |
| Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
| Dergi Adı | Toplumsal Politika Dergisi |
| Dergi ISSN | 2587-1412 |
| Dergi Tarandığı Indeksler | Directory of Research Journals Indexing (DRJI); ASOS INDEX; ACAR INDEX; GOOGLE SCHOLAR |
| Makale Dili | Türkçe |
| Basım Tarihi | 03-2023 |
| Cilt No | 4 |
| Sayı | 1 |
| Sayfalar | 23 / 41 |
| Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/tpd |