img
İç Müşteri İlişkileri Yönetiminin İç Girişimciliğe Etkisi Üzerine Bir Araştırma     
Yazarlar
Ahmet Kara
Doç. Dr. Erol TEKİN Doç. Dr. Erol TEKİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmanın amacı, iç müşteri ilişkileri yönetiminin iç girişimciliküzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaç çerçevesinde, Kastamonu EntegreAğaç Sanayi firmasında çalışan 192 kişiye anket çalışması uygulanmıştır.Elde edilen veriler regresyon analizi ile test edilmiştir. Yapılan analizlersonucunda iç müşteri ilişkileri yönetiminin alt boyutlarının iç girişimciliğietkilediği soncuna ulaşılmıştır. Bu kapsamda müşteri odaklılık ve teknolojikyeterliliğin iç girişimciliğin yenilik boyutu üzerinde anlamlı ve olumluyönde etkisi olduğu görülmektedir. Ayrıca liderlik ve iç müşterimemnuniyetinin yeni iş girişimi başlatma üzerinde anlamlı ve olumlu yöndeetkisi olduğu tespit edilmiştir. Benzer şekilde liderlik ve teknolojikyeterliliğin örgütsel yenilenme üzerinde anlamlı ve olumlu yönde etkisiolduğu bulunmuştur. Bununla birlikte liderlik, iletişim ve teknolojikyeterliliğin proaktiflik üzerinde anlamlı ve olumlu yönde etkisi tespitedilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2147-1185
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2019
Cilt No 8
Sayı 2
Sayfalar 1261 / 1288
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3
Google Scholar 9

Paylaş