Yazarlar |
Ahmet Kara
|
Doç. Dr. Erol TEKİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, iç müşteri ilişkileri yönetiminin iç girişimciliküzerindeki etkisini incelemektir. Bu amaç çerçevesinde, Kastamonu EntegreAğaç Sanayi firmasında çalışan 192 kişiye anket çalışması uygulanmıştır.Elde edilen veriler regresyon analizi ile test edilmiştir. Yapılan analizlersonucunda iç müşteri ilişkileri yönetiminin alt boyutlarının iç girişimciliğietkilediği soncuna ulaşılmıştır. Bu kapsamda müşteri odaklılık ve teknolojikyeterliliğin iç girişimciliğin yenilik boyutu üzerinde anlamlı ve olumluyönde etkisi olduğu görülmektedir. Ayrıca liderlik ve iç müşterimemnuniyetinin yeni iş girişimi başlatma üzerinde anlamlı ve olumlu yöndeetkisi olduğu tespit edilmiştir. Benzer şekilde liderlik ve teknolojikyeterliliğin örgütsel yenilenme üzerinde anlamlı ve olumlu yönde etkisiolduğu bulunmuştur. Bununla birlikte liderlik, iletişim ve teknolojikyeterliliğin proaktiflik üzerinde anlamlı ve olumlu yönde etkisi tespitedilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-1185 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2019 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 1261 / 1288 |