Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
İçinde bulunduğumuz teknoloji çağında, firmalar KSS faaliyetlerini müşteri, toplum, çalışanlar ve diğer çıkar grupları ile olan ilişkilerine ve ticari faaliyetlerine entegre ederken sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanmalıdırlar. Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin duyurulmasında ve farkındalık yaratılmasında sosyal medyanın önemli bir rolünün olduğu düşünülmektedir. Bu kapsamda çalışma sosyal medyanın KSS faaliyetlerindeki rolünü araştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaç çerçevesinde Türkiye’nin en büyük 3 GSM firmasının kurumsal sosyal sorumluluk çalışmalarına bakılmış ve sosyal medya kullanıcısı 377 adet üniversite öğrencisi üzerinde analizler gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanan GSM firmalarının KSS faaliyetlerinin diğerlerine oranla daha fazla bilindiğini göstermektedir. Ayrıca sosyal medyanın KSS faaliyetleri konusunda farkındalığı artırdığı ve bu faaliyetlere destek sağlanması açısından da etkili bir araç olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonuçlarında göre KSS faaliyetlerinden sosyal medya aracılığı ile haberdar olunmasını etik ve gönüllü KSS algısı açısından anlamlı farklılık yarattığı sonucuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-6012 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Asos, Araştırmax |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2018 |
Cilt No | 20 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 31 / 55 |