Yazarlar |
Prof. Dr. Güler TULUK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Zihin haritaları, özellikle ortaöğretim düzeyinde öğrencilerin kavramsal anlama ve kavramlar arasındaki ilişkilendirme(bağlantılandırma) aktivitelerinde sıklıkla tercih edilen bir öğretim stratejisidir. 21.yy da kavram ilişkilendirme sürecindeteknoloji kullanımı bir hayli ön plana çıkmıştır. Araştırmacı 2018-2019 güz dönemi pedagojik formasyon programı matematiköğretmeni adaylarının pedagojik alan bilgileri ve orta öğretim programı bilgilerini hazırladıkları zihin haritaları üzerindenincelemeyi amaçlamıştır. Çalışma, Batı Karadeniz bölgesinde bulunan bir eğitim fakültesinde güz yarıyılında formasyonprogramına devam eden fen-edebiyat fakültesi matematik bölümünde okuyan dokuz öğrenci ile yapılmıştır. Nitel tabanlı biraraştırma stratejisinin kullanıldığı çalışmada ortaöğretim matematik öğretmeni adayları kağıt-kalem tekniği ve üç değişik(bubbl.us-inspiration 9-coogle.it) yazılım kullanarak çalışmayı sürdürmüşler ve görüşlerini uygulama öğretim elemanı ve kendiaralarında paylaşmışlardır. Çalışmada pedagojik formasyon eğitimi alan ortaöğretim matematik öğretmeni adaylarının görüşleriaçık uçlu beş anket sorusu ile alınmış sonucundan hareketle; öğrenme stratejisi olarak not alma tekniğine uygun zihin haritaları,pedagojik alan bilgisi ve öğretim programı ile ilgili tek bir değerlendirmeye bağlı kalmadan farklı keşiflere gitmiş ve öğretmenadaylarının kavramlar arasındaki bağlantılandırmayı ve görselleri bağlamsal düzeyde olumlu yönde anlamlandırdıklarıgörülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1024106 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2020 |
Cilt No | 28 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 1541 / 1557 |
Doi Numarası | 10.24106/kefdergi.4096 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1109699 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 2 |