img
Pedagojik Formasyon Programındaki Matematik Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan BilgisineYönelik Zihin Haritaları   
Yazarlar
Prof. Dr. Güler TULUK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Zihin haritaları, özellikle ortaöğretim düzeyinde öğrencilerin kavramsal anlama ve kavramlar arasındaki ilişkilendirme(bağlantılandırma) aktivitelerinde sıklıkla tercih edilen bir öğretim stratejisidir. 21.yy da kavram ilişkilendirme sürecindeteknoloji kullanımı bir hayli ön plana çıkmıştır. Araştırmacı 2018-2019 güz dönemi pedagojik formasyon programı matematiköğretmeni adaylarının pedagojik alan bilgileri ve orta öğretim programı bilgilerini hazırladıkları zihin haritaları üzerindenincelemeyi amaçlamıştır. Çalışma, Batı Karadeniz bölgesinde bulunan bir eğitim fakültesinde güz yarıyılında formasyonprogramına devam eden fen-edebiyat fakültesi matematik bölümünde okuyan dokuz öğrenci ile yapılmıştır. Nitel tabanlı biraraştırma stratejisinin kullanıldığı çalışmada ortaöğretim matematik öğretmeni adayları kağıt-kalem tekniği ve üç değişik(bubbl.us-inspiration 9-coogle.it) yazılım kullanarak çalışmayı sürdürmüşler ve görüşlerini uygulama öğretim elemanı ve kendiaralarında paylaşmışlardır. Çalışmada pedagojik formasyon eğitimi alan ortaöğretim matematik öğretmeni adaylarının görüşleriaçık uçlu beş anket sorusu ile alınmış sonucundan hareketle; öğrenme stratejisi olarak not alma tekniğine uygun zihin haritaları,pedagojik alan bilgisi ve öğretim programı ile ilgili tek bir değerlendirmeye bağlı kalmadan farklı keşiflere gitmiş ve öğretmenadaylarının kavramlar arasındaki bağlantılandırmayı ve görselleri bağlamsal düzeyde olumlu yönde anlamlandırdıklarıgörülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1024106
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2020
Cilt No 28
Sayı 3
Sayfalar 1541 / 1557
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.4096
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1109699