Yazarlar |
Prof. Dr. Güler TULUK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Ahmet KAÇAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Matematik öğretiminde teknolojinin desteğini alan bir anlayış benimsenmeye başlamıştır. Bu araştırmanın amacı Bilgisayar Cebiri Sistemlerinin (BCS) matematik öğretimindeki etkisini incelemektir. Çalışmada, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programı, 1. sınıf öğretmen adaylarından 30 kişilik bir sınıf ve bu sınıfta oluşturulan rastgele seçilmiş iki gruba, ilki Yapılandırmacı + BCS (Maple) ve ikincisi yapılandırmacı olacak şekilde iki ayrı öğretim yöntemi uygulanmıştır. Gruplardan birisi BCS’nin katılmadığı sadece yapılandırmacı öğrenme (Yapılandırmacılık) şeklinde Genel Matematik dersinde fonksiyon kavramını öğrenme sürecine katılmış diğer grupta BCS ile birlikte yapılandırmacı öğrenme (BCS + Yapılandırmacılık) ortamna katılmştır. Hizmet öncesi öğretmen adaylarının; işlemsel anlama, kavramsal anlama, problem çözme becerileri bir sınavla incelenmiştir. Veriler uygun parametric ve nonparametrik testlerle incelenmiştir. Sonuçta, her iki grup arasında problem çözme becerisinde BCS ile birlikte yapılandırmacı öğrenme grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p = .021). |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Ulakbim |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2007 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 661 / 674 |