img
SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ NOKTA ÇİZGİ YÜZEYVE UZAY BİLGİLERİ VE ÇOKLU TEMSİLLERİ   
Yazarlar
Prof. Dr. Güler TULUK Prof. Dr. Güler TULUK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmenliği programı birinci sınıfta okuyan öğretmen adaylarının geometri bilgilerinden; nokta, çizgi, yüzey ve uzayla ilgili olan kavramlar hakkında kullandıkları çoklu temsilleri elde etmek ve bu temsilleri alan bilgisi ile alan öğretimi bilgisi açısından yorumlamaktır.122 birinci sınıf öğrencisi araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak, adaylara Temel Matematik II dersi konularının işlenmesinden sonra 9 açık uçlu soru sorulmuş ve betimsel analiz yapılarak farklı kategoriler üzerinden cevaplar incelenmiş ve geometrik şekillerin temelini oluşturan kavramlarla ilgili değerlendirmeler yapılmıştır. Adaylar kavramları düzlem üzerinde ve 1-boyutlu ve 2-boyutlu olarak yorumlamışlardır. Buna göre sınıf öğretmeni adaylarının geometri bilgisinin kuruluşundaki nokta, çizgi, yüzey ve uzay kavramlarının 3-boyutlu şekillere yönelik genişletilmesi de gerekir. Ayrıca öğretmen eğitiminde geometri içerik bilgisinin verilebilmesi için Temel Matematik II dersi kur tanımında ad ve saat değiştirilmesiyle ilgili alternatifler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ISI
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2014
Cilt No 22
Sayı 1
Sayfalar 361 / 384
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3

Paylaş