Yazarlar (4) |
![]() |
![]() Türkiye |
![]() Türkiye |
![]() Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı müze imajı ve ziyaretçi memnuniyetinin davranışsal niyet üzerindeki etkisini belirlemektedir. Araştırmanın evrenini Afyonkarahisar’daki müze ve/veya sergi alanlarını ziyaret etmiş bireyler oluşturmaktadır. İlgili araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden anket tekniği kullanılmıştır. Veriler, olasılığa dayalı olmayan örneklem metodundan amaçlı örneklem tekniği kullanılarak 06 Aralık 2022- 15 Ocak 2023 tarihleri arasında 396 müze ziyaretçisine anket uygulanarak toplanmıştır. Toplanan veriler Jamovi istatistik programı ile analiz edilmiş ve verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistiklerin yanı sıra yapısal eşitlik modellemesinden yararlanılmıştır. Araştırma sonuçlarına bakıldığında müze imajı boyutlarının tümünün ziyaretçi memnuniyeti üzerinde pozitif yönlü anlamlı bir etkisinin olduğu, ziyaretçi memnuniyetinin de davranışsal niyet üzerinde pozitif yönlü anlamlı bir etkisinin olduğu belirlenmiştir. İlgili sonuçlar neticesinde, müze imajı ve memnuniyetine yönelik ziyaretçi deneyimini geliştirmek için öneriler sunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | International Journal of Contemporary Tourism Research |
Dergi ISSN | 2587-1528 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Copernicus |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2023 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 47 / 55 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/2972343 |