Yazarlar |
Burcu Şener Yaldız
|
Doç. Dr. Canan TANRISEVER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma iki amaca hizmet etmektedir. Çalışmanın ilk amacı zihinsel engelli bireylerle (ZEB) çalışan konaklama hizmetleri öğretmenlerinin özel eğitim alanında yaşadıkları zorlukların tespitini yapmaktır. Çalışmanın ikinci ve asıl amacı ise tespit edilen zorluklar çerçevesinde Millî Eğitim Bakanlığına (MEB) ve üniversitelerin eğitim fakültelerine özel eğitim alanında içeriğe ve sürece dair öneriler sunmaktır. Çalışmanın evreni Türkiye genelinde özel eğitim meslek okullarında (ÖEMO) kat hizmetleri alanında mesleki eğitim veren 48 konaklama öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmanın örneklem grubunu ise bu öğretmenlerin 27’si oluşturmaktadır. Nitel araştırma desenine göre şekillenen bu araştırmada derinlemesine görüşme tekniğinden faydalanılmış olup altı açık uçlu sorudan oluşan tam yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada toplanan veriler, betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Katılımcıların genel olarak özel eğitim alanında: Beceri öğretimi yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme, materyal tasarımı ve kullanımı, sınıf yönetimi ve bireye özgü eğitim-öğretim planı hazırlama konularında zorluklar yaşadıkları tespit edilmiştir. Katılımcıların bu konulara ilişkin sunduğu görüş ve çözüm önerilerinin hem MEB’in hizmet içi eğitim (HİE) faaliyetleri planlamalarına hem de üniversitelerin eğitim bilimleri müfredatı güncellemeleri konularına ışık tutacağı düşünülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2149-4932 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 02-2021 |
Cilt No | 41 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 181 / 219 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1193614 |