Yazarlar (3) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amaç ve Önem: Çalışmanın amacı dünyada en çok turist çeken ülkelerde turist rehberliği eğitiminin nasıl verildiği ve nasıl turist rehberi olunduğunu ortaya koymaktır. Yöntem: Çalışmada alan yazın taraması yapılarak içerik analiz yönteminden yararlanılmıştır. Bulgular: Yapılan literatür taraması ile Dünya Turizm Örgütü (WTO) 2018 yılı verilerinden yararlanarak dünyada en çok ziyaret edilen ülkeler ve turizmde yükselişte olan ülkelerin turist rehberliği eğitim sistemleri incelenmiştir. Amerika Birleşik Devletleri ve Fransa’da mesleğin icrası için profesyonel eğitim şartı aranmamaktadır. Eğitim süresi en kısa 3 hafta ile Güney Afrika Cumhuriyeti, en uzun ülke ise 5 yıl ile Arjantin’dir. Elde edilen bulgulara göre Avrupa’da turist rehberliği eğitimi 3 ay ile 2 yıl arasında değişmektedir. Verilen eğitimler incelendiğinde ortak olan konulardan Bazıları Tarih, Sanat Tarihi, Dinler Tarihi, Arkeoloji, Coğrafya, Mitoloji, Sosyoloji ve Toplum Bilimidir. Özgünlük/ Bilimsel Katkı: Dünyada turist rehberliği eğitimi veren ülkelerin verdikleri eğitimler açısından ele alınmasını ve değerlendirilmesini kapsamaktadır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Turist Rehberliği Dergisi |
Dergi ISSN | 2651-4869 |
Dergi Tarandığı Indeksler | · DRJI (Directory of Research Journals Indexing) · Eurasian Scientific Journal Index · Google Scholar · Root Indexing (Journal Abstracting and Indexing Service) · ResearchBib (Academic Resource Index) · Türkiye Turizm Dizini |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2019 |
Cilt No | 2 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 44 / 56 |