Yazarlar (4) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle insanların bir yere ve zamana bağlı kalmadan sürekli olarak iletişim halinde olmaları çok kolay hale gelmiştir. Teknoloji ile ilgili fazla bilgiye sahip olmayan insanlar bile günlük olarak, özellikle Facebook, Twitter, Instagram ve Linkedin gibi sosyal medyayı kullanmaktadırlar. Bu nedenle her sektörde faaliyet gösteren organizasyonların tanıtım yapabilmeleri için sosyal medyanın kullanması zorunlu hale gelmiştir. Bu çalışmada devlet turizm politikaları ışığında son yıllarda popülerleşen Helâl turizm kavramının her yönü ile milletlerarası bir platformda tartışılacağı Helâl Turizm Kongresi’nin sosyal medya süreçlerinin açıklanması amaçlanmıştır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, I. Uluslararası Helâl Turizm Kongresi organizasyonunun tanıtım aracı olarak sosyal medyayı nasıl kullandığı tespit etmektir. Bu çalışmanın birinci bölümünde yeni iletişim teknolojileri, sosyal medyanın tanımı, kapsamı, özellikleri ve önemi ikinci bölümünde ise Helâl Turizm Kongresi’ne erişim için kullanılan sosyal medya analizleri yer verilmiştir. Bu araştırmanın analizi yapılırken I. Uluslararası Helâl Turizm Kongresi Facebook, Twitter ve Linkedin sayfaları ele alınmış ve kongre sekretaryasından güncel veriler alınarak analiz edilmiştir. Bu kapsamda kongreye erişim için genel olarak siteye giriş sayısı her ay bir önceki aya göre bir artış sergilemiş, ülkeler açısından siteye ulaşma yolları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık gözlemlenmemiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | İngilizce |
Kongre Adı | I. Uluslararası Helal Turizm Kongresi |
Kongre Tarihi | 07-04-2017 / 09-04-2017 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Antalya |