Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Son yıllarda dijital devrim turizm sektörünü yeniden şekillendirmeye başlamış; mobil uygulamalar, sosyal medya, sanal gerçeklik, 360 derece videolar ile geleneksel seyahat olgusu değişmeye başlamıştır. Dijitalleşme turistlerin beklentilerini değiştirirken turizm işletmelerinin ise bu değişikliğe ayak uydurması kaçınılmaz hale gelmiştir. Turistlerin reklamcılık rolünü üstlendiği bu dönemde dijital medya kullanımı çağın en önemli gereksinimlerinden biri haline gelmiştir. Bu çalışmanın amacı Kastamonu şehir merkezindeki turizm işletme belgeli konaklama tesislerinde ve yerel yönetim belgeli konaklama tesislerinin dijital medya kullanımını tespit etmektir. Bu kapsamda yarı yapılandırılmış görüşme formu ile yirmi yedi işletme ziyaret edilmiştir. En fazla kullanılan sosyal medya aracının Facebook olduğu belirlenirken Instagram ve Twitter da Facebook’tan sonra en fazla kullanılan sosyal medya hesaplarıdır. Sosyal medya aracılığıyla yapılan işlemlerde zaman tasarrufunun sağlanabildiği, sadık müşteri kazanma hususunda daha fazla etki sahibi oluşturduğu, marka bilinirliğini artırdığı elde edilen sonuçlardan bazılarıdır. Turizm işletmelerinin yoğun rekabet ortamında avantaj elde edebilmesi için dijital medyada profesyonel bir şekilde yer alması gerektiği kanaatine varılmış ve işletmelere birtakım öneriler sunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | İngilizce |
Kongre Adı | 3. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi |
Kongre Tarihi | 09-11-2018 / 11-11-2018 |
Basıldığı Ülke | |
Basıldığı Şehir |