img
TÜKETİCİLERİN EKOLOJİK AYAK İZİ FARKINDALIK DÜZEYLERİ (ANKARA İLİ ÖRNEĞİ)   
Yazarlar
Uğur Özgen
Prof. Dr. Aybala DEMİRCİ AKSOY
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Tüketicilerin Ekolojik Ayak İzi farkındalık düzeylerini belirlemek amacıyla yürütülen bu çalışmanınörneklemini Ankara ilinin farklı ilçelerinde ikamet eden tabakalama örnekleme ve basit tesadüfiörnekleme yöntemleri ile seçilen 385 tüketici oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracıolarak, “Ekolojik Ayak İzi Farkındalık Ölçeği”nden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonucundatüketicilerin Ekolojik Ayak İzi ortalamalarının düşük bir oranda olduğu saptanmıştır. TüketicilerinEkolojik Ayak İzi farkındalık düzeyinin en fazla olduğu alt boyut gıda alt boyutu, farkındalıkdüzeyinin en az olduğu alt boyutun ise enerji alt boyutu olduğu belirlenmiştir. Ayrıca erkeklerinEkolojik Ayak İzi farkındalıklarının kadınlardan daha fazla olduğu ve eğitim durumuna göre atıklaralt boyutunda anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Gelecekte araştırmacılar, tüketicilerin Ekolojik Ayak İzi farkındalıklarını geliştirmede teknolojiden de yararlanarak eğitsel materyalhazırlamaya yönelik çalışmalar yürütebilirler.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı 3. SEKTÖR SOSYAL EKONOMİ DERGİSİ
Dergi ISSN 2148-1237
Dergi Tarandığı Indeksler SOBİAD, ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2017
Cilt No 3
Sayı 52
Sayfalar 46 / 65
Doi Numarası 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.17.12.790
Makale Linki http://tisej.com/?MSID=20171105170403945057
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 5
TÜKETİCİLERİN EKOLOJİK AYAK İZİ FARKINDALIK DÜZEYLERİ (ANKARA İLİ ÖRNEĞİ)

Paylaş