Yazarlar |
Uğur Özgen
|
Prof. Dr. Aybala DEMİRCİ AKSOY
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Tüketicilerin Ekolojik Ayak İzi farkındalık düzeylerini belirlemek amacıyla yürütülen bu çalışmanınörneklemini Ankara ilinin farklı ilçelerinde ikamet eden tabakalama örnekleme ve basit tesadüfiörnekleme yöntemleri ile seçilen 385 tüketici oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracıolarak, “Ekolojik Ayak İzi Farkındalık Ölçeği”nden yararlanılmıştır. Çalışmanın sonucundatüketicilerin Ekolojik Ayak İzi ortalamalarının düşük bir oranda olduğu saptanmıştır. TüketicilerinEkolojik Ayak İzi farkındalık düzeyinin en fazla olduğu alt boyut gıda alt boyutu, farkındalıkdüzeyinin en az olduğu alt boyutun ise enerji alt boyutu olduğu belirlenmiştir. Ayrıca erkeklerinEkolojik Ayak İzi farkındalıklarının kadınlardan daha fazla olduğu ve eğitim durumuna göre atıklaralt boyutunda anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Gelecekte araştırmacılar, tüketicilerin Ekolojik Ayak İzi farkındalıklarını geliştirmede teknolojiden de yararlanarak eğitsel materyalhazırlamaya yönelik çalışmalar yürütebilirler. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | 3. SEKTÖR SOSYAL EKONOMİ DERGİSİ |
Dergi ISSN | 2148-1237 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SOBİAD, ULAKBİM |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2017 |
Cilt No | 3 |
Sayı | 52 |
Sayfalar | 46 / 65 |
Doi Numarası | 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.17.12.790 |
Makale Linki | http://tisej.com/?MSID=20171105170403945057 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 5 |
Google Scholar | 26 |