img
img
Sağlık Hizmeti Pazarlamasında Tüketici Memnuniyeti Hastanede Yatan Yaşlıların Hastane Hizmetlerine İlişkin Görüşleri   
Yazarlar (1)
Prof. Dr. Aybala DEMİRCİ AKSOY Prof. Dr. Aybala DEMİRCİ AKSOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Araştırmada sağlık hizmeti pazarlamasında tüketici memnuniyeti irdelenerek, yaşlıların hastane hizmetlerine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Ankara’da devlet hastaneleri ile özel hastanelerden hizmet alan 286 yaşlı çalışmaya alınmıştır. “Hastane ortamı genel olarak temiz” (t= -8.67, p<0.01), “sıra beklemede oturma yeri var” (t= -6.01, p<0.01) ve “asansörle gerekli yere gitme imkânı var” (t= -7.59, p<0.01), ifadelerinde devlet hastanesi ve özel hastane arasında önemli farklılıklar olduğu saptanmıştır. Yaşlıların özel hastane resmi işlemlerle ilgili görevli personelden aldıkları hizmetten devlet hastanesi resmi işlemlerle ilgili görevli personelden aldıkları hizmete göre daha memnun oldukları belirlenmiştir (p<0.05). “Resmi işlemlerde sıra beklenmiyor” (F=5.556, p<0.01) ve “randevular düzenli ve kurallara uygun” (F=8.025, p<0.01) ifadelerinin aylık gelir miktarı ile ilişkili olduğu, ilişkinin aylık gelir miktarı 750 TL ve daha az olan yaşlılarla 1251 TL ve daha çok olanlar arasında bulunmuştur. Yaşlıların hastane hizmetlerine ilişkin görüşlerine cinsiyetin ve eğitim durumunun etkisinin olmadığı saptanmıştır (p>0.05).
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
Dergi ISSN 1301-370X
Dergi Tarandığı Indeksler Assos
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2013
Cilt No 17
Sayı 3
Sayfalar 185 / 196
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 4

Paylaş