Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Araştırmada sağlık hizmeti pazarlamasında tüketici memnuniyeti irdelenerek, yaşlıların hastane hizmetlerine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Ankara’da devlet hastaneleri ile özel hastanelerden hizmet alan 286 yaşlı çalışmaya alınmıştır. “Hastane ortamı genel olarak temiz” (t= -8.67, p<0.01), “sıra beklemede oturma yeri var” (t= -6.01, p<0.01) ve “asansörle gerekli yere gitme imkânı var” (t= -7.59, p<0.01), ifadelerinde devlet hastanesi ve özel hastane arasında önemli farklılıklar olduğu saptanmıştır. Yaşlıların özel hastane resmi işlemlerle ilgili görevli personelden aldıkları hizmetten devlet hastanesi resmi işlemlerle ilgili görevli personelden aldıkları hizmete göre daha memnun oldukları belirlenmiştir (p<0.05). “Resmi işlemlerde sıra beklenmiyor” (F=5.556, p<0.01) ve “randevular düzenli ve kurallara uygun” (F=8.025, p<0.01) ifadelerinin aylık gelir miktarı ile ilişkili olduğu, ilişkinin aylık gelir miktarı 750 TL ve daha az olan yaşlılarla 1251 TL ve daha çok olanlar arasında bulunmuştur. Yaşlıların hastane hizmetlerine ilişkin görüşlerine cinsiyetin ve eğitim durumunun etkisinin olmadığı saptanmıştır (p>0.05). |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi |
Dergi ISSN | 1301-370X |
Dergi Tarandığı Indeksler | Assos |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2013 |
Cilt No | 17 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 185 / 196 |