Yazarlar (2) |
![]() Gazi Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Araştırmanın amacı, tüketicilerin kozmetik ürün ambalaj etiketlerinde yer alan sembollere ilişkin bilgilerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemi, rastgele seçilen 344 üniversite öğrencisinden oluşmaktadır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistikler ile tüketicilerin kozmetik ürün etiketlerinde yeralan sembollere ilişkin bilgilerinin cinsiyete göre farklılığını tespit etmek amacıyla bağımsız gruplar için t-testinden yararlanılmıştır. Kadın tüketicilerin toplam puan ortalamasının (19.39) erkek tüketicilerin ortalamasından (18.88) daha fazla olduğu belirlenmiştir. Cinsiyete göre tüketicilerin kozmetik ürün etiketlerinde yer alan sembollere ilişkin bilgiler arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Tüketicilerin kozmetik ürün ambalaj etiketlerinde yeralan sembollere ilişkin bilgilerinin yeterli olmadığı bulgusundan yola çıkarak tüketicilerin kozmetik ürün ambalaj etiketlerindeki sembollerin anlamları konusunda bilgilendirilmeleri önerilebilir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | -Journal of New World Sciences Academy Health Sciences |
Dergi ISSN | 1306-3111 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 02-2013 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 315 / 325 |
Doi Numarası | 10.12739 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.12739/NWSA.2013.8.2.D0136 |