img
img
Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin Doğal Afetlere Yönelik Farkındalıklarının Mekânsal Düşünme Bağlamında Analizi   
Yazarlar (2)
Ufuk Sözcü
Prof. Dr. Duran AYDINÖZÜ Prof. Dr. Duran AYDINÖZÜ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Mekânsal düşünme coğrafya biliminde önemli bir yere sahiptir. Coğrafya bireyin dünyayı anlama ve tanımasına önemli katkılar sağlayan bir bilim dalı olarak mekânla iç içe bir yapıdadır. Her türlü coğrafi olayın mekânla ilişkilendirilmesi ve hayatla bağlantısının kurulması önem arz etmektedir. Bunlardan bir tanesi de doğal afetlerdir. Bu nedenle araştırmada coğrafya bölümünde öğrenim gören öğrencilerin mekânsal düşünme bağlamında doğal afetlere yönelik farkındalıklarını incelemek amaçlanmıştır. Yöntemin anlık tarama modeli olarak kullanıldığı araştırmada veriler, Kastamonu Üniversitesi Coğrafya bölümü 3. ve 4. sınıflarda öğrenim gören 54 öğrenciden toplanmıştır. Bu grubun seçilmesindeki amaç araştırma konusu ile ilgili geçerli veriler elde etmek için Kastamonu’da belirli bir süre yaşamış öğrencilerin tercih edilmesidir. Bu nedenle araştırmada amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklem tercih edilmiştir. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış anket formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutularak incelenmiştir. Ortaya çıkan sonuçlara göre coğrafya bölümü öğrencilerinin anket formunda kitaplarda yazan bilgilere ait sorular sorulduğunda verdikleri doğru cevap oranlarının daha yüksek olduğu ancak mekâna dair çıkarımlar ve gözlemler gerektiren sorularda doğru cevapların azaldığı tespit edilmiştir. Ayrıca mekânı anlamanın yanında mekânı analiz etmenin gerekli olduğu mekânsal düşünmenin ölçüldüğü sorulardaki açıklamaların yeterli olmadığı görülmüştür. Çıkan sonuçlara göre coğrafya bölümlerinde mekânsal düşünmeyi geliştirecek, uygulama ağırlıklı ve doğal afetlere yönelik derslerin artırılması önerisinde …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Ercıyes journal of education (EJE)
Dergi ISSN 2602-3512
Dergi Tarandığı Indeksler Indeks Copernikus
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2020
Cilt No 4
Sayı 1
Sayfalar 1 / 19
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 8

Paylaş