img
Öğretmen Adaylarının Doğal Afet Okuryazarlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi    
Yazarlar
Ufuk Sözcü
Prof. Dr. Duran AYDINÖZÜ Prof. Dr. Duran AYDINÖZÜ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırmanın amacı, sosyal bilgiler, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği 4. sınıf öğretmen adaylarının doğal afet okuryazarlık düzeylerini belirlemek ve çeşitli değişkenlerin doğal afet okuryazarlığı üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Tarama modelindeki araştırmada veriler 8 üniversitedeki 1218 öğretmen adayından ‘Doğal Afet Okuryazarlığı Anketi’ ile toplanmıştır. Sonuçlara göre öğretmen adaylarının doğal afet bilgileri ve davranışları orta, duyuşsal eğilimleri kısmen yüksek, genel doğal afet okuryazarlıkları ise kısmen yüksek düzeydedir. Cinsiyet, yerleşim birimi, baba eğitim ve aile gelir durumu öğretmen adaylarının doğal afet okuryazarlıkları üzerinde anlamlı bir farklılık oluşturmaz iken, eğitim görülen bölüm, üniversite, akademik ortalama ve anne eğitim durumu anlamlı fark oluşturmaktadır. Araştırma sonunda elde edilen bulgulara bağlı olarak program, müfredat, uygulayıcı ve araştırmacı odaklı bazı önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı / lnternational Journal of Geography and Geography Education
Dergi ISSN 1303-2429
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2019
Sayı 40
Sayfalar 79 / 91
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 7
Google Scholar 39

Paylaş