img
img
Yeni İlköğretim Sosyal Bilgiler Programı Hakkında Müfettiş Tutumları    
Yazarlar (3)
Nihat Şimşek
Gaziantep Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Duran AYDINÖZÜ Prof. Dr. Duran AYDINÖZÜ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Bilgin Ünal İBRET Prof. Dr. Bilgin Ünal İBRET
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Sosyal bilgiler dersi, iyi ve etkili vatandaş yetiştirmede temel işleve sahip derslerin başında gelir. Bu amaçla, sosyal bilgiler programlarının günün koşullarına uygun olarak, bireyi hayata hazırlamak açısından ve ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde düzenlenmesi çok önemlidir. Yeni sosyal bilgiler programının yukarıda belirlenen hedeflere ulaşmadaki etkililiğini ve uygulanabilirliğini müfettiş görüşleri doğrultusunda belirlemeyi amaçlayan bu çalışmanın evrenini, ülkemizin tamamını genellemesi için farklı illerde görev yapan 87 ilköğretim müfettişi oluşturmaktadır. Tarama (survey) yönteminin kullanıldığı bu araştırmada veri toplamak amacıyla 5’li likert tipi olarak hazırlanan ve 31 maddeden oluşan müfettiş görüşlerini belirleme ölçeği kullanılmıştır. Uygulanan ölçekle elde edilen bulgular SPSS 15.00 paket programı ile değerlendirilmiştir. Araştırma ile ortaya konan sonuçlara bakıldığında, ilköğretim müfettişlerinin yeni programın etkililiği ve uygulanabilirliğini hakkında olumlu tutum taşıdıkları anlaşılmış, müfettişlerin programa yönelik tutumlarının cinsiyete, mezun oldukları programa ve mesleki kıdemlere göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1235-2514
Dergi Tarandığı Indeksler Eğitim
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2009
Cilt No 17
Sayı 2
Sayfalar 519 / 530
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 4
Google Scholar 17

Paylaş