Yazarlar (3) |
![]() Gaziantep Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Sosyal bilgiler dersi, iyi ve etkili vatandaş yetiştirmede temel işleve sahip derslerin başında gelir. Bu amaçla, sosyal bilgiler programlarının günün koşullarına uygun olarak, bireyi hayata hazırlamak açısından ve ihtiyaçlarını karşılayacak biçimde düzenlenmesi çok önemlidir. Yeni sosyal bilgiler programının yukarıda belirlenen hedeflere ulaşmadaki etkililiğini ve uygulanabilirliğini müfettiş görüşleri doğrultusunda belirlemeyi amaçlayan bu çalışmanın evrenini, ülkemizin tamamını genellemesi için farklı illerde görev yapan 87 ilköğretim müfettişi oluşturmaktadır. Tarama (survey) yönteminin kullanıldığı bu araştırmada veri toplamak amacıyla 5’li likert tipi olarak hazırlanan ve 31 maddeden oluşan müfettiş görüşlerini belirleme ölçeği kullanılmıştır. Uygulanan ölçekle elde edilen bulgular SPSS 15.00 paket programı ile değerlendirilmiştir. Araştırma ile ortaya konan sonuçlara bakıldığında, ilköğretim müfettişlerinin yeni programın etkililiği ve uygulanabilirliğini hakkında olumlu tutum taşıdıkları anlaşılmış, müfettişlerin programa yönelik tutumlarının cinsiyete, mezun oldukları programa ve mesleki kıdemlere göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 1235-2514 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Eğitim |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2009 |
Cilt No | 17 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 519 / 530 |