Yazarlar |
Prof. Dr. Duran AYDINÖZÜ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Ufuk Sözcü
|
Vedat Akbaş
|
Özet |
Teknoloj k değ şme ve bu değ ş me bağlı gel şmeler hayatın her alanında etk s n göstermekted r. Eğ t m alanı da bu değ ş m ve gel ş mden kend ne düşen payı almaktadır. Ülkem zde son yıllarda eğ t mle teknoloj y entegre etme anlamında büyük atılımlar gerçekleşt r lmekted r. FATİH projes ve onun öneml ayaklarından b r olan EBA ( Eğ t m B l ş m Ağı) bu atılımın somut örnekler ndend r. EBA sayes nde sınıflarda öğretmen ve öğrenc ler nternet ortamında çok yönlü dokümanlara, nterakt f v deo, an masyon ve etk nl klere ulaşmaya başlamıştır. Bu sayede coğrafya g b görsel ögeler n çokça kullanıldığı derslerde EBA çer kler n n konuların öğret lmes nde etk l olacağı düşünülmekted r. Coğrafyanın özell kle soyut b lg ler n yoğunlukta olduğu konularının somut hale get r lmes nde bu etk daha da artacaktır. Bu düşünce doğrultusunda çalışmamızda EBA çer kler n n Dünya'nın Şekl ve Hareketler konusunun öğrenc ler tarafından öğren lmes ndek etk s n tesp t etmek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada ön test - son test deney-kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma Kastamonu l merkez ndek b r anadolu l ses nde öğren m gören 9. sınıf öğrenc ler le gerçekleşt r lm şt r. Dört hafta süren uygulama le deney grubuna EBA çer kl ders planı, kontrol grubuna programda öngörülen ders planı uygulanmıştır. Uygulama sonunda deney grubundak öğrenc lerden ders uygulamasına l şk n görüşler alınmıştır. Çalışma sonuçları EBA çer kl ders uygulamasının öğrenc ler n başarısı üzer nde kısmen de olsa olumlu katkı sağladığını ortaya koymaktadır. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda çeş tl öner ler gel şt r lm şt r |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | Diğer endeks |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2016 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 15 |