Yazarlar |
Doç. Dr. Zübeyde SÜLLÜ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bilindiği gibi siyasal iletişim süreci, siyasal reklâmcılık başta olmak üzere, siyasal propaganda, siyasal halkla ilişkiler ve siyasal pazarlama yöntemlerine dayanmaktadır. İlk kez ABD’ de uygulamalarına rastladığımız siyasal iletişim örneklerine ülkemizde de 1980’li yılların sonundan itibaren siyasal seçim kampanyalarında yer veriliyor. Siyasal iletişimim diğer türleri ile kıyaslandığında siyasal halka ilişkiler daha demokratiktir. Bu makalede siyasal halkla ilişkilerin demokratik olması anlayışı çerçevesinde önem taşıyan hesap verilebilirliğin, tanımı, türleri ve etkin bir hesap verilebilirliğin ilkeleri incelenmiştir. Hesap verebilir bir siyasal halkla ilişkiler iki yönlü işleyen bir etkileşim süreci gerektirmektedir. Taraflardan biri hesap verebilecek şekilde örgütlenmiş halkla ilişkiler kuruluşları ve uygulayıcıları, diğeri ise hesap sorabilecek bilgi ve katılım anlayışına sahip kamulardır. Sonuç olarak hesap verilebilirlik süreci incelendikten sonra, siyasal iletişimin en önemli türlerinden biri olan siyasal halkla ilişkilerin, siyasal hesap verme sorumluluğuna bakılarak, nasıl daha etkin hale getirilebileceği üzerinde önerilerde bulunulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-2865 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2010 |
Cilt No | 6 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 216 / 228 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/josc/issue/19021/200629 |