Yazarlar |
Doç. Dr. Zübeyde SÜLLÜ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bilindiği gibi son yıllarda finansal hakla ilişkiler alanı giderek önem kazanmaktadır. Bunun nedenlerinden biri günümüzde işletmeleri tehdit eden risklerin sayısının artmış olmasıdır. Bu bağlamda finansal halkla ilişkiler süreci, risk yönetimi açısından da önem kazanmıştır. Özellikle risk iletişimi sürecinin finansal halkla ilişkiler uzmanları tarafından özenle yönetilmesi gerekmektedir. Bu makalede küresel finansal/ekonomik kriz bağlamında; finansal halkla ilişkiler sürecinde risk iletişiminin önemi ele alınmıştır. Bu amaçla önce 2008 yılından beri dünyayı etkileyen finansal/ ekonomik kriz kısaca açıklanmış daha sonra finansal halkla ilişkiler ve işlevleri açıklanmıştır. Çalışmada ayrıca risk, risk yönetimi ve risk iletişimi kavramlarından bahsedilmiştir. Makalenin son bölümünde finansal halkla ilişkiler sürecinde risk iletişiminin kullanımı konusu üzerinde durulmuştur. Bu bölümde geleneksel medya ve sosyal medya ile ilişkilere vurgu yapılmıştır. Bu bölümde medya ve sosyal medyanın öneminden bahsedilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1304-3846 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2013 |
Sayı | 19 |
Sayfalar | 154 / 169 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/akil/issue/48076/607851 |