img
img
Investigation of the conceptual knowledge of preschool teacher candidates on science education    
Yazarlar (2)
Ece Nur Dağdelen
Doç. Dr. Volkan ATASOY Doç. Dr. Volkan ATASOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Çalışmanın amacı: Bu araştırmada, okul öncesi öğretmen adaylarının fen eğitimine yönelik kavramsal bilgilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Materyal ve Yöntem: Araştırmaya, Türkiye’nin Karadeniz Bölgesi’nde bulunan bir devlet üniversitesinde 3.sınıfa devam eden 38 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma nitel bir araştırma olup, görüşme ve etkinlik planları veri toplama aracı kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının cevapları not edildikten sonra kodlanarak kategorilere ayrılmıştır. Daha sonra bu kategorilere göre temalar oluşturulmuş ve bu tema başlıkları altında bulgular yorumlanmıştır. Bulgular: Okul öncesi öğretmen adaylarının özellikle bilimsel süreç becerilerini kullanmada ve fen eğitiminde okul öncesi öğretmenin rolünü ortaya koymada yeterli kavramsal bilgiye sahip olmadıkları görülmüştür. Önemli Vurgular: Okul öncesi öğretmenliği lisans programlarında verilen eğitim yalnızca teorik düzeyde kalmamalı, okul öncesinde fen eğitimi dersinde öğretmen adaylarına uygulama yapma imkanları verilmeli, her öğretmene meslek yaşantılarında kullanabilmeleri için güncel ve farklı metotlar hakkında bilgiler verilerek, öğretim süreçlerinde kullanmalarının teşvik edilmesi önerilmektedir
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Egitim Dergisi
Dergi ISSN 2147-9844
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 03-2023
Cilt No 31
Sayı 2
Sayfalar 242 / 253
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.1271514
Makale Linki http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.1271514
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Investigation of the conceptual knowledge of preschool teacher candidates on science education

Paylaş