Yazarlar (2) |
![]() |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışmanın amacı: Bu araştırmada, okul öncesi öğretmen adaylarının fen eğitimine yönelik kavramsal bilgilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Materyal ve Yöntem: Araştırmaya, Türkiye’nin Karadeniz Bölgesi’nde bulunan bir devlet üniversitesinde 3.sınıfa devam eden 38 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırma nitel bir araştırma olup, görüşme ve etkinlik planları veri toplama aracı kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analiz yöntemi uygulanmıştır. Öğretmen adaylarının cevapları not edildikten sonra kodlanarak kategorilere ayrılmıştır. Daha sonra bu kategorilere göre temalar oluşturulmuş ve bu tema başlıkları altında bulgular yorumlanmıştır. Bulgular: Okul öncesi öğretmen adaylarının özellikle bilimsel süreç becerilerini kullanmada ve fen eğitiminde okul öncesi öğretmenin rolünü ortaya koymada yeterli kavramsal bilgiye sahip olmadıkları görülmüştür. Önemli Vurgular: Okul öncesi öğretmenliği lisans programlarında verilen eğitim yalnızca teorik düzeyde kalmamalı, okul öncesinde fen eğitimi dersinde öğretmen adaylarına uygulama yapma imkanları verilmeli, her öğretmene meslek yaşantılarında kullanabilmeleri için güncel ve farklı metotlar hakkında bilgiler verilerek, öğretim süreçlerinde kullanmalarının teşvik edilmesi önerilmektedir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Egitim Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-9844 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 03-2023 |
Cilt No | 31 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 242 / 253 |
Doi Numarası | 10.24106/kefdergi.1271514 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.1271514 |