img
A study on examining the relationship between pre-service teachers' collective efficacy and science teaching efficacy beliefs     
Yazarlar
Doç. Dr. Volkan ATASOY Doç. Dr. Volkan ATASOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Jale Çakıroğlu
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın amacı, fen öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz yeterlik inançları ile kolektif yeterliğin arasındaki ilişkiyi incelemektir. Özel öğretim yöntemleri dersinde kayıtlı dört öğretmen adayı ile bu çalışma yürütülmüştür. Bu katılımcılar, bir grup halinde çalışarak dersin gereklerini yerine getirmeye çalışmışlardır. Bir dönem boyunca, düzenli aralıklarla görüşme yapılarak veri toplanmıştır. Çalışmanın sonunda, kolektif yeterlik kaynaklarının fen öğretimine yönelik öz yeterlik inançlarının iki boyutu olan fen öğretim yeterliği ile sonuç beklentisinin gelişmesinde önemli bir rolü olduğu saptanmıştır. Doğrudan yaşantı kaynağının katılımcılar tarafından sürekli vurgulanması dikkat çekmiştir. Sonuç olarak, fen öğretmen eğitimcilerinin derslerini kolektif yeterlik geliştirmeye yönelik düzenlemesi önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Collective efficacy | Pre-service teacher | Science methods course | Science teaching efficacy beliefs
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
Dergi ISSN 2536-4758
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 04-2020
Cilt No 35
Sayı 2
Sayfalar 466 / 479
Doi Numarası 10.16986/HUJE.2019053709
Makale Linki http://dx.doi.org/10.16986/huje.2019053709