img
img
A study on examining the relationship between pre-service teachers' collective efficacy and science teaching efficacy beliefs    
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Volkan ATASOY Doç. Dr. Volkan ATASOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Jale Çakıroğlu
Middle East Technical University (Metu), Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışmanın amacı, fen öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz yeterlik inançları ile kolektif yeterliğin arasındaki ilişkiyi incelemektir. Özel öğretim yöntemleri dersinde kayıtlı dört öğretmen adayı ile bu çalışma yürütülmüştür. Bu katılımcılar, bir grup halinde çalışarak dersin gereklerini yerine getirmeye çalışmışlardır. Bir dönem boyunca, düzenli aralıklarla görüşme yapılarak veri toplanmıştır. Çalışmanın sonunda, kolektif yeterlik kaynaklarının fen öğretimine yönelik öz yeterlik inançlarının iki boyutu olan fen öğretim yeterliği ile sonuç beklentisinin gelişmesinde önemli bir rolü olduğu saptanmıştır. Doğrudan yaşantı kaynağının katılımcılar tarafından sürekli vurgulanması dikkat çekmiştir. Sonuç olarak, fen öğretmen eğitimcilerinin derslerini kolektif yeterlik geliştirmeye yönelik düzenlemesi önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Collective efficacy | Pre-service teacher | Science methods course | Science teaching efficacy beliefs
Makale Türü Açık Erişim Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Hacettepe Egitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-5340 Scopus Dergi
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 04-2020
Cilt No 35
Sayı 2
Sayfalar 466 / 479
Doi Numarası 10.16986/HUJE.2019053709
Makale Linki http://dx.doi.org/10.16986/huje.2019053709