Yazarlar |
Doç. Dr. Volkan ATASOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Jale Çakıroğlu
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, fen öğretmen adaylarının fen öğretimine yönelik öz yeterlik inançları ile kolektif yeterliğin arasındaki ilişkiyi incelemektir. Özel öğretim yöntemleri dersinde kayıtlı dört öğretmen adayı ile bu çalışma yürütülmüştür. Bu katılımcılar, bir grup halinde çalışarak dersin gereklerini yerine getirmeye çalışmışlardır. Bir dönem boyunca, düzenli aralıklarla görüşme yapılarak veri toplanmıştır. Çalışmanın sonunda, kolektif yeterlik kaynaklarının fen öğretimine yönelik öz yeterlik inançlarının iki boyutu olan fen öğretim yeterliği ile sonuç beklentisinin gelişmesinde önemli bir rolü olduğu saptanmıştır. Doğrudan yaşantı kaynağının katılımcılar tarafından sürekli vurgulanması dikkat çekmiştir. Sonuç olarak, fen öğretmen eğitimcilerinin derslerini kolektif yeterlik geliştirmeye yönelik düzenlemesi önerilmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Collective efficacy | Pre-service teacher | Science methods course | Science teaching efficacy beliefs |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION |
Dergi ISSN | 2536-4758 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 04-2020 |
Cilt No | 35 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 466 / 479 |
Doi Numarası | 10.16986/HUJE.2019053709 |
Makale Linki | http://dx.doi.org/10.16986/huje.2019053709 |