Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Günümüz reklam dünyasının en önemli sorunlarından biri işletmeleri ve yaptıkları işleri temsil edemeyen logo tasarımlarıdır. Bunun en önemli sebebi ise logolarda kullanılan fontların yanlış seçilmiş olmalarıdır. Her tipografik oluşum insan zihninde farklı düşünceler uyandırır. Bu olay klasik müzik ile modern rock müzik dinlerken oluşan ruhsal değişimin veya aynı objenin resmedildiği tablolardan keskin çizgi ve renklerle çizilen resmin daha yumuşak hatlarla oluşturulan resme oranla daha sert dinamik duyguları uyarması gibi düşünülebilir. Toplumun marka tercihlerini içlerinde oluşan duygulara göre belirlemesi firmayı doğru şekilde anlatan logotype tasarımının önemini ortaya çıkarmaktadır. Tırnaklı bir font tercihinin çocuk giyim firmasında kullanılması ne kadar hatalıysa bir takım elbise satış mağazasında da yumuşak ve dolgun bir font tercih edilmesi bir o kadar yanlıştır. Bu araştırma logo tasarımları oluştururken … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | MLA dergilerinde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | İdil Sanat ve Dil Dergisi |
Dergi ISSN | 2147 - 3056 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Linguistics Abstracts (Wiley) Brill Linguistic Bibliography Central and Eastern European Online Library (CEEOL) EBSCO (Central & Eastern European Academic Source Database), RILM Abstracts of Music Literature (Répertoire International de Littérature Musicale) Erih PLUS Access to Mideast and Islamic Resources (AMIR) Ulrich's Periodicals Directory (ProQuest) MLA International Bibliography (Modern Language Association, USA) MLA IB Hosted By: CSA Illumina (from ProQuest) EBSCOhost (from EBSCO) InfoTrac (from Cengage Learning/Gale) Literature Online (from ProQuest) Literature Resource Center (from Cengage Learning/Gale) MLA International Bibliography Standalone (from ProQuest/Chadwyck-Healey) |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2023 |
Cilt No | 12 |
Sayı | 101 |
Sayfalar | 45 / 59 |
Doi Numarası | 10.7816/idil-12-101-05 |
Makale Linki | https://www.idildergisi.com/makale/pdf/1673251702.pdf |
Atıf Sayıları | |
Google Scholar | 2 |