img
Students' Views on the Use of Teaching Strategy Through Invention in Digital Illustration Course and an Application Study       
Yazarlar
Arş. Gör. Dr. Sofya Cihan CANBOLAT Arş. Gör. Dr. Sofya Cihan CANBOLAT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Meliha Yılmaz
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Çalışmanın amacı: Araştırmanın amacı, buluş yoluyla öğretim stratejisinin dijital illüstrasyon dersinde kullanımına ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesini sağlamak ve bir uygulama çalışması yapmaktır. Grafik tasarım derslerinin işlenişinde farklı öğretim stratejilerinin kullanımına ilişkin araştırmaların sınırlı olduğu ve buluş yoluyla öğretim stratejisinin daha çok matematik, fen gibi alanlarda kullanıldığı tespit edilmiştir. Araştırmanın bu yönüyle önem taşıdığı ve ilgili alanyazına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Materyal ve Yöntem: Kastamonu Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Grafik Bölümü Dijital İllüstrasyon dersini alan 24 öğrenci ile gerçekleştirilen araştırmada, buluş yoluyla öğretim stratejisi kullanılarak öğretim gerçekleştirilmiştir. Nicel araştırma desenlerinden tarama araştırmasının kullanıldığı bu çalışmada veriler 5’li likert tipi ölçek ve dereceli puanlama anahtarı ile toplanmıştır. Bulgular: Araştırma sonucunda buluş yoluyla eğitim ortamında öğrencilerin aktif olduğu, bilgilerin keşfedilerek öğrenildiği tespit edilmiştir. Öğrenci görüşleri neticesinde, öğretim elemanının öğrencilere rehberlik ettiği ve öğrencinin tasarım sürecinde karşılaştığı problemler esnasında öğrenciye ipucu verdiği sonucuna ulaşılmıştır. Buluş yoluyla öğretim stratejisinin öğrencilerin yeni bilgiler elde etmesine zemin hazırlayan yöntem olduğu, derste öğrenilen bilgilerin farklı derslerde kullanıldığı, öğrencilerin düşünme, problem çözme, yaratıcılık becerilerini geliştirmede fayda sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Önemli Vurgular: Öğretim programı yoğunluğunun ve ders saati yetersizliğinin öğretim stratejisinin uygulanmasını zorlaştırdığı görülmüştür. Ayrıca karakter tasarımı değerlendirme kriterlerine göre, buluş yoluyla öğretim ortamında tasarlanan ürünlerin yeterli ve eksik olduğu noktalar tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 01-2021
Cilt No 29
Sayı 1
Sayfalar 127 / 137
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.730465
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1081881