img
img
Özgün Baskıresim Eğitiminde Çağdaş Sanatın Yeri ve Sanat Eğitiminde Kopya Yöntemi Olarak Serigrafi Baskı Örneği   
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Okan DEMİR Dr. Öğr. Üyesi Okan DEMİR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Özgün baskıresim eğitiminde farklı disiplin alanlarından yararlanmak, özgün baskı derslerine yönelik ilginin artırılması ve özgün, yaratıcı düşünceye dayalı sanatsal niteliği olan çalışmalar ortaya koyulabilmesi açısından oldukça önem arz etmektedir. Bu açıdan bakıldığında Çağdaş Sanat’ın, sanat ve tasarım yönünden yararlanılabilecek zengin kaynakların en başında gelebileceği söylenebilir. Bu çalışmada, özgün baskıresim eğitiminde serigrafi baskı çalışmalarına kaynak oluşturması için Çağdaş Sanat akımlarından yararlanılmıştır. Çağdaş Sanat içerisinde bulunan Empresyonizm, Ekspresyonizm, Fovizm, Kübizm, Dadaizim, Sürrealizm, Soyut Sanat, Kinetik Art ve Fluxus akımları öğrenciler tarafından tercih edilmiştir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırmasıdır. Araştırmada 14 öğrenci çalışmasına yer verilmiştir ve öğrenci çalışmaları betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırmanın amacı, Çağdaş Sanat akımlarına ait tanınmış eserlerin özgün baskıresim eğitiminde serigrafi baskı çalışmalarının öğrenciler tarafından nasıl yorumladığını ortaya koymaktır. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Meslek Yüksekokulu Basım ve Yayın Teknolojileri Programında öğrenim gören 2. sınıf ‘Serigrafi Baskı II’dersi alan öğrenciler ile sınırlıdır. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin Çağdaş Sanat akımlarına yönelik farkındalık geliştirdikleri, eserlerin orjinalinden yola çıkarak eserleri öznel bakış açılarıyla yorumlayabildikleri, sadeleştirebildikleri, tasarıma uygun kompoziyon oluşturabildikleri ve eserleri soyutlayabildikleri gözlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri)
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale
Dergi Adı E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi
Dergi ISSN 2757-9808
Dergi Tarandığı Indeksler https://scholar.google.com/citations?hl=tr&user=fevgVJEAAAAJ https://portal.issn.org/resource/ISSN/2757-9808# https://portal.issn.org/resource/ISSN/2757-9808#
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 08-2022
Cilt No 2
Sayı 2
Sayfalar 1 / 18
Doi Numarası 10.27579808/e-ijpa.59
Makale Linki https://www.e-ijpa.com/index.php/pedandragoji/article/view/59