img
img
FABL TÜRÜNÜN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN GÖRSEL SANAT ÇALIŞMALARINA ETKİSİ - THE EFFECT OF FABLE GENRE ON VİSUAL ART STUDİES OF 7th CLASS STUDENTS    
Yazarlar (1)
Dr. Öğr. Üyesi Okan DEMİR Dr. Öğr. Üyesi Okan DEMİR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Görsel sanatlar derslerinde farklı kaynaklardan yararlanmak; derse karşı ilginin ve motivasyonun artırılması, öğrencilerin hayal gücünün harekete geçirilmesi, çalışmalarında imge zenginliği oluşturabilmesi, yaratıcı ürünler ortaya koyabilmesi gibi açılardan kuşkusuz önem arz etmektedir. Bu açıdan bakıldığında, yazılı ve sözlü edebiyat ürünleri; sanat eğitiminin amaçlarına ulaşmayı hedeflemiş her görsel sanatlar öğretmeninin başvurması gereken kaynaklardandır. Bu kapsamda edebiyat ürünleri, son derece zengin kaynaklar olarak karşımıza çıkarlar. Araştırmada, görsel sanatlar dersinde yararlanılacak kaynak olarak edebiyat ürünleri içerisinden ‘fabl’ türü tercih edilmiştir. A raştırmanın amacı; fabl türünün öğrencilerin görsel sanat çalışmalarına etkisi olup olmadığını ortaya koymaktır.  Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılında Kastamonu ilinde bulunan bir ortaokulun iki şubesinde öğrenim gören 7. sınıf öğrencileri ile sınırlıdır. Araştırma, 22 kontrol ve 22 deney grubu olmak üzere toplam 44 öğrenciye uygulanmıştır.  Öğrenci resimleri, kuru boya tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma, edebiyat ürünlerinden ‘Kurnaz tilki, kurt ve at’ adlı fabl ile sınırlıdır. Öğrenci çalışmaları;  görsel sanatlar eğitimi uygulamalarında edebiyat ürünlerinin etkisini belirlemek amacıyla geliştirilmiş ve yayınlanmış olan dereceli puanlama anahtarı ( rubrik) kullanılarak, dört alan uzmanı öğretim üyesi tarafından değerlendirilmiştir.Elde edilen veriler bilgisayar ortamına geçirilmiş ve ‘SPSS’ paket programları kullanılarak analiz edilmiştir.  Görsel sanatlar eğitimi uygulamalarında fabl türünün etkisi Mann Whitney U-Testi sonuçlarına göre incelenmiş olup, dereceli …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri)
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale
Dergi Adı Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Dergi ISSN 1309-1387
Dergi Tarandığı Indeksler Index Copernicus, ASOS Index, OAJI, Acarindex, Sobiad, ResearchBib
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2018
Cilt No 10
Sayı 24
Sayfalar 305 / 322
Doi Numarası 10.20875/makusobed.412253
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/doi/10.20875/makusobed.412253