img
img
HALKA AÇIKLIK ORANININ FİRMA DEĞERİNE ETKİSİ: BİST'DE BİR UYGULAMA     
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Faruk DAYI Doç. Dr. Faruk DAYI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Firma değerine etki eden birçok faktör olup bunlardan biri olan halka açıklık oranının da firma değeri üzerinde etkisi olabileceği ifade edilmektedir. Halka açıklık oranındaki artış ile kontrol gücüne sahip hissedarların paylarındaki oransal değişimin firma değerini etkilemesi beklenmektedir. Firmaların sermaye ile halka açıklık oranını artırmaları, sermayenin geniş bir tabana yayılmasını sağlamaktadır. Hissedar sayısının ve pay oranının artmasıyla firmanın borsa değerinin artması beklenir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada halka açıklık oranının firma değerine etkisi araştırılmaktadır. Borsa İstanbul’da işlem gören 30 firmanın 2010-2019 dönemine ait 10 yıllık verileri kullanılmıştır. Aktif değeri, piyasa değeri, özkaynaklar toplamı, ödenmiş sermaye, halka açıklık oranı, en yüksek paya sahip ortağın payı ve en yüksek paya sahip 3 ortağın payı değişkenlerinden oluşan model ile panel veri analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda firmaların halka açıklık oranının firma değeri üzerinde etkisi olmadığı tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Finansal Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi
Dergi ISSN 1309-1123
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2022
Cilt No 14
Sayı 26
Sayfalar 102 / 117
Doi Numarası 10.14784/marufacd.1055184
Makale Linki http://dx.doi.org/10.14784/marufacd.1055184
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 2
ResearchGate 1
HALKA AÇIKLIK ORANININ FİRMA DEĞERİNE ETKİSİ: BİST'DE BİR UYGULAMA

Paylaş