Yazarlar |
Doç. Dr. Faruk DAYI
Türkiye |
Selçuk Kendirli
Hitit Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışmanın amacı banka müşterilerinin internet bankacılığı kullanımı ile ilgili görüşlerinin internet bankacılığını tekrar kullanma niyetleri üzerindeki etkisini değerlendirilmektedir. Çalışma kapsamında internet bankacılığı ile ilgili tutumun ve tekrar kullanma niyetinin öğrenim durumuna göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği incelenmiştir. Çalışmanın verileri Kastamonu ilinde internet bankacılığını kullanan 780 banka müşterisinden anket yöntemi ile elde edilen verilerden oluşmaktadır. Öncelikle çalışmada ölçeklerin yapı geçerliği ve güvenilirliği test edilmiştir. Anketlerden elde edilen verilerle istatistiki analizler yapılmış ve oluşturulan yapısal eşitlik modeli ile hipotezler test edilmiştir. Analiz sonucunda internet bankacılığının yaygınlaşma tutumunun, tekrar kullanma niyetini pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği tespit edilmiştir. İnternet bankacılığı güvenliğine ilişkin tutumun ise tekrar kullanma niyetini negatif yönde anlamlı olarak etkilediği bulgusuna ulaşılmıştır. Yapılan farklılık analizi sonucunda ise internet bankacılığının faydalı bulunmasının ve yaygınlaşmasının lisansüstü mezunları lehine anlamlı farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. İnternet bankacılığı kullanım riskinin ilkokul mezunları lehine anlamlı farklılık gösterdiği bulgusu elde edilmiştir. Tekrar kullanma niyetinin ise lisans mezunları lehine anlamlı farklılık gösterdiği bulgusuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler FakültesiDergisi (Online) |
Dergi ISSN | 2667-405X |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 08-2020 |
Cilt No | 22 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 460 / 483 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/990431 |