img
Katılım Bankacılığının Tercih Nedenlerinin Sadakat ve Güven Üzerindeki Etkisi: Türkiye Örneği     
Yazarlar
Doç. Dr. Faruk DAYI Doç. Dr. Faruk DAYI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmada müşterilerin katılım bankacılığını tercih etme nedenleri belirlenmeye çalışılmıştır. Türkiyegenelinde katılım bankası müşterisi olan 406 kişi üzerinde araştırma yapılmıştır. Veriler anket yöntemi iletoplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre katılım bankacılığını tercih etme nedeninin en fazla dininedenlerden kaynaklandığı bunu ise işlem ücreti alınmamasının takip ettiği tespit edilmiştir. Araştırmakapsamında ayrıca katılım bankacılığı tercih etme nedenlerinin müşteri sadakati ve güven üzerindeki etkisiincelenmiştir. Bu amaçla yapısal eşitlik modeli kurularak analiz edilmiştir. Analiz neticesinde imaj,personel kalitesi, dini çevre motivasyonun güveni anlamlı olarak etkilediği tespit edilmiştir. Güvenin desadakati anlamlı olarak etkilediği bulgusu elde edilmiştir. Dini çevre ve motivasyonun da sadakati anlamlıolarak etkilediği bulgulanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi
Dergi ISSN 2148-1237
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2019
Cilt No 54
Sayı 4
Sayfalar 1788 / 1806
Doi Numarası 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.12.1213
Makale Linki http://www.makalesistemi.com/panel/files/manuscript_files_publish/e61942b4897972dd6a60f8037db34c7c/89ee45d1b8e065efd39e71f37d2bce0c/ab4ffe34b62c715.pdf