Yazarlar |
Doç. Dr. Faruk DAYI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada müşterilerin katılım bankacılığını tercih etme nedenleri belirlenmeye çalışılmıştır. Türkiyegenelinde katılım bankası müşterisi olan 406 kişi üzerinde araştırma yapılmıştır. Veriler anket yöntemi iletoplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre katılım bankacılığını tercih etme nedeninin en fazla dininedenlerden kaynaklandığı bunu ise işlem ücreti alınmamasının takip ettiği tespit edilmiştir. Araştırmakapsamında ayrıca katılım bankacılığı tercih etme nedenlerinin müşteri sadakati ve güven üzerindeki etkisiincelenmiştir. Bu amaçla yapısal eşitlik modeli kurularak analiz edilmiştir. Analiz neticesinde imaj,personel kalitesi, dini çevre motivasyonun güveni anlamlı olarak etkilediği tespit edilmiştir. Güvenin desadakati anlamlı olarak etkilediği bulgusu elde edilmiştir. Dini çevre ve motivasyonun da sadakati anlamlıolarak etkilediği bulgulanmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Üçüncü Sektör Sosyal Ekonomi Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-1237 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2019 |
Cilt No | 54 |
Sayı | 4 |
Sayfalar | 1788 / 1806 |
Doi Numarası | 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.19.12.1213 |
Makale Linki | http://www.makalesistemi.com/panel/files/manuscript_files_publish/e61942b4897972dd6a60f8037db34c7c/89ee45d1b8e065efd39e71f37d2bce0c/ab4ffe34b62c715.pdf |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 4 |
Google Scholar | 9 |