img
img
Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Kaynaştırmaya İlişkin Öz Yeterlikleri İle Duygu, Tutum ve Kaygılarının İncelenmesi    
Yazarlar (2)
Arş. Gör. Eylül AKAR Arş. Gör. Eylül AKAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Zehra Esra KETENOĞLU KAYABAŞI Doç. Dr. Zehra Esra KETENOĞLU KAYABAŞI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bireylerin yeteneklerini ve var olan potansiyelini toplumun faydası için kullanmak ve verimli hale getirmek eğitimin genel amaçlarından biridir. Bu amaçlar eğitim programları aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Dolayısıyla çağdaş eğitim anlayışının gelişmesiyle birlikte bireylerin ihtiyaçlarının ön planda tutulması ve bireysel farklılıkların dikkate alınması önem kazanmıştır. Bu noktada zihinsel, duygusal, sosyal ya da bedensel açıdan farklılıklar gösteren özel gereksinime ihtiyaç duyan bireyler öne çıkmaktadır. Bu bireyler tarihsel süreçte birçok dezavantaj ile karşı karşıya kalmış ilk zamanlarda evde, ayrı yatılı okullarda ve özel eğitim okullarında eğitimlerine devam etmişlerdir (Kargın, 2004). Ancak özel gereksinimli bireylerin akranlarıyla aynı ortamda eğitim-öğretim imkanlarından faydalanması gerekmektedir. Bu noktada kaynaştırma eğitimi kavramı öne çıkmaktadır. Kaynaştırma uygulamaları ile eğitimin, bütün öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayacak hale getirilmesi amaçlanmaktadır (Mittler, 2012). Bu amaç doğrultusunda Kırcaali-İftar (1992) kaynaştırma uygulamalarını, özel gereksinimli bireylerin eğitim-öğretim faaliyetlerini en az kısıtlayıcı ortam ilkesi baz alınarak normal eğitim sınıflarında görmesi olarak tanımlamıştır.Türkiye’de özel gereksinimli bireylerin özel eğitime ilişkin uygulamalardan faydalanmalarına yönelik çalışmalar son 20 yıldır büyük ilerlemeler kaydetmiştir (Fazlıoğlu ve Doğan, 2013). 573 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin kaynaştırmaya ilişkin maddesiyle özel gereksinimli bireylerin eğitim-öğretim faaliyetlerini bireyselleştirilmiş eğitim planları çerçevesinde akranlarıyla birlikte sürdürmeleri gerektiği vurgulanmıştır (Başbakanlık …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı IXth International Eurasian Educational Research Congress
Kongre Tarihi 22-06-2022 / 24-06-2022
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir İzmir
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 6

Paylaş