img
img
Sınıf Öğretmenlerinin Okuma Güçlüklerine İlişkin Görüş ve Uygulamaları   
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Zehra Esra KETENOĞLU KAYABAŞI Doç. Dr. Zehra Esra KETENOĞLU KAYABAŞI
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Hayati Akyol
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin okuma güçlüğüne ilişkin bilgi ve becerileri ile sınıf içi uygulamaları arasındaki ilişkinin uyumunu tespit etmektir. Bu araştırmanın katılımcı grubunu 2017-2018 eğitim-öğretim yılında ikinci ve üçüncü sınıfları okutan biri pilot uygulamada, altısı ise asıl uygulamada yer almak üzere yedi sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Katılımcıların tümü Kastamonu il merkezindeki okullarda görev yapan öğretmenlerdir. Çalışmada yer alan katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Araştırmanın veri toplama sürecinde katılımcıların sınıf içi uygulamalarını gözlemlemek üzere gözlem formu, katılımcıların görüşlerini belirlemek üzere yarı yapılandırılmış görüşme formu ve öğretmen görüş anketinden yararlanılmıştır. Araştırma soruları temel alınarak betimsel analiz ve içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Öğretmenlerin bilgileri, yaptıkları uygulamalar, karşılaştıkları sorunlar, bu sorunları nasıl çözdükleri ve öğretmenlerin bilgi beceri düzeyleri ile uygulamalarının ne derece örtüştüğü gözlem formu, öğretmen görüş anketi ve görüşme formundan elde edilen verilerle ve araştırmacı alan notları ile karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Katılımcıların okuma güçlüğü kavramına yönelik bilgi ve algı seviyeleri iyi düzeyde olmasına rağmen okuma güçlüğü yaşayan öğrenciye eğitim-öğretim kapsamında bilgilerini pratiğe dökmekte yetersiz kaldıkları görülmüştür. Öğretmenlere gerekli ve yeterli eğitim verilmediği müddetçe okuma güçlüğü yaşayan öğrencileri için özelleştirilmiş uygulamalar yapmadan eğitim ve öğretimlerine devam edecekleri düşünülmektedir. Araştırmanın genel olarak sonuçları …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu
Kongre Tarihi 16-10-2019 / 20-10-2019
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Antalya
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 14

Paylaş