img
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Hakkındaki Anlayışları   
Yazarlar
Doç. Dr. Eda ERDAŞ KARTAL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Öğr. Gör. Ezgi ADA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu araştırmada, okul öncesi öğretmen adaylarının bilimin doğasıhakkındaki mevcut anlayışlarının ortaya koyulmasıamaçlanmıştır. Araştırmaya 2015-2016 eğitim öğretim yılındaKastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul ÖncesiÖğretmenliği programı 4.sınıfta okuyan 94 öğretmen adayıkatılmıştır. Veriler Bilimin Doğası Hakkında Görüşler Anketi-Form C (VNOS-C) ile elde edilmiştir. Araştırma nitel bir araştırmaolup, verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.Veriler belirlenen 8 tema (bilimsel bilginin değişebilirliği, bilimselyöntem, bilimde deneysellik, bilimsel teori ve kanunların yapısı,bilimde subjektiflik, bilimde gözlem, çıkarım ve teorik kabuller,bilimde yaratıcılık ve hayal gücü, bilim ve toplum ilişkisi)doğrultusunda analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının her birininbelirlenen temalar ile ilgili görüşleri çeşitli fen eğitimi reformbildirilerinde ve araştırmalarında ortak olarak kabul görmüşkriterler dikkate alınarak, “naif”, “eklektik” ve “bilinçli (bilgili)”şeklinde gruplandırılmıştır. Araştırma bulguları okul öncesiöğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun bilimin doğasıhakkında yetersiz bilgiye ve çeşitli kavram yanılgılarına sahipolduklarını ortaya koymuştur. Öğretmen adaylarının bilimindoğası ve bilimsel bilginin özellikleri konusundaki mevcutkavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir. Bu amaçla okulöncesi öğretmen ve öğretmen adaylarına uygun mesleki gelişimolanaklarının sağlanmasının, öğretmenlerin bilimin doğası vebilimsel bilginin özellikleri ile ilgili yeterli düzeyde bir anlayışgeliştirmelerini sağlayabileceği düşünülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Cumhuriyet International Journal of Education
Dergi ISSN 2147-1606
Dergi Tarandığı Indeksler EBSCOhost
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 03-2018
Cilt No 7
Sayı 1
Sayfalar 84 / 101
Doi Numarası 10.30703/cije.384055
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/doi/10.30703/cije.384055
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 6
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Bilimin Doğası Hakkındaki Anlayışları

Paylaş