Yazarlar |
Doç. Dr. Eda ERDAŞ KARTAL
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Öğr. Gör. Ezgi ADA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada, okul öncesi öğretmen adaylarının bilimin doğasıhakkındaki mevcut anlayışlarının ortaya koyulmasıamaçlanmıştır. Araştırmaya 2015-2016 eğitim öğretim yılındaKastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul ÖncesiÖğretmenliği programı 4.sınıfta okuyan 94 öğretmen adayıkatılmıştır. Veriler Bilimin Doğası Hakkında Görüşler Anketi-Form C (VNOS-C) ile elde edilmiştir. Araştırma nitel bir araştırmaolup, verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.Veriler belirlenen 8 tema (bilimsel bilginin değişebilirliği, bilimselyöntem, bilimde deneysellik, bilimsel teori ve kanunların yapısı,bilimde subjektiflik, bilimde gözlem, çıkarım ve teorik kabuller,bilimde yaratıcılık ve hayal gücü, bilim ve toplum ilişkisi)doğrultusunda analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının her birininbelirlenen temalar ile ilgili görüşleri çeşitli fen eğitimi reformbildirilerinde ve araştırmalarında ortak olarak kabul görmüşkriterler dikkate alınarak, “naif”, “eklektik” ve “bilinçli (bilgili)”şeklinde gruplandırılmıştır. Araştırma bulguları okul öncesiöğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun bilimin doğasıhakkında yetersiz bilgiye ve çeşitli kavram yanılgılarına sahipolduklarını ortaya koymuştur. Öğretmen adaylarının bilimindoğası ve bilimsel bilginin özellikleri konusundaki mevcutkavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir. Bu amaçla okulöncesi öğretmen ve öğretmen adaylarına uygun mesleki gelişimolanaklarının sağlanmasının, öğretmenlerin bilimin doğası vebilimsel bilginin özellikleri ile ilgili yeterli düzeyde bir anlayışgeliştirmelerini sağlayabileceği düşünülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Cumhuriyet International Journal of Education |
Dergi ISSN | 2147-1606 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCOhost |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 03-2018 |
Cilt No | 7 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 84 / 101 |
Doi Numarası | 10.30703/cije.384055 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/doi/10.30703/cije.384055 |
Atıf Sayıları | |
Google Scholar | 10 |